انواع سوفله و انواع گراتنغذاهای اصلی

طرز تهیه سوفله اسفناج

طرز تهیه سوفله اسفناج

سوفله اسفناج

اسفناج, سوفله, سوفله اسفناج, سوفله اسفناج پنیری, سوفله سبزیجات, لسپاناکوپیتا,طرز تهيه سوفله اسفناج

طرز تهیه سوفله اسفناج

مواد لازم :

  1. کره 1/2 لیوان
  2. تخم مرغ 5 عدد
  3.  بیکینگ پودر 1/2 قاشق چایخوری
  4. اسفناج 300 گرم
  5. ارد 1/4 لیوان
  6.  شیر 1 لیوان . پنیر پارمزان 1 لیوان
  7. جوز هندی 1/4 قاشق چایخوری

طرز تهیه : 

ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ، زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا کنید ، بسیار مهم است که مطمئن شوید هیچ اثری از زرده درون سفیده ها نباشد ، اسفناج ها را بشوئید ، خشک کنید سپس خرد نمائید.

برای تهیه سس سفید ، قابلمه ای را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید ، کره را درون قابلمه قرار دهید تا اب شود ، وقتی کره شروع به حباب زدن کرد کم کم ارد را اضافه کنید و مرتب بهم بزنید تا خوب مخلوط و یکدست شود.

پس از مخلوط شدن ارد و کره شیر سرد را اضافه کنید و با قاشق چوبی و با سرعت بالا شروع به هم زدن نمائید تا مخلوط غلیظ شود ، حرارت را خاموش کنید سپس پنیر رنده شده را درون سس اماده شده بریزید و بهم بزنید تا پنیر کمی اب شود.

اسفناج خرد شده ، جوز هندی و زرده های تخم مرغ را مخلوط کنید سپس به سس سفیدی که اماده کرده اید اضافه نموده و خوب مخلوط کنید.

سفیده های تخم مرغ را با همزن برقی انقدر بزنید تا همانند ابر شود ( وقتی کاسه را برمیگردانید نریزد ) ، سفیده ها را به ارامی و کم کم به مخلوط سس سفید و اسفناج اضافه کنید ، با ملایمت زیاد و بصورت دورانی از پایین به سمت بالای مواد سفیده ها را مخلوط کنید ، هرچه هوای بیشتری داخل مواد باشد سوفله شما بهتر خواهد شد.

درون ظرف سوفله یا پیرکس را با کره خوب چرب کنید ، مواد را درون ظرف سوفله یا پیرکس بریزید ، دقت کنید که مواد را یکباره درون ظرف خالی نکنید ، قاشق قاشق از مواد بریزید تا با ایجاد شدن لایه های هوا ، پس از پخت سوفله ای عالی داشته باشید.

ظرف سوفله را درون فری که از قبل با درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید به مدت 30 – 40 دقیقه قرار دهید ، 30 دقیقه اول به هیچ عنوان در فر را باز نکنید تا پف سوفله تان نخوابد ، پس از این مدت میتوانید برای چک کردن در فر را باز کنید.

سوفله را پس از اینکه پخت و رویش طلایی شد همانطور داغ سرو کنید ، سوفله حتما باید داغ و تازه سرو شود.

نکته ها : 

برای اینکه راحت تر کار مخلوط کردن سفیده ها را انجام دهید میتوانید مواد را به 2 – 3 قسمت تقسیم کنید و کم کم با سفیده ها مخلوط نمائید.

 

سوفله اسفناج

مطالب مرتبط با سوفله در سایت آشپزی ها :

  1. طرز تهیه سوفله فرانسوی
  2. طرز تهیه سوفله بادمجان
  3. طرز تهیه سوفله کالباس
  4. طرز تهیه سوفله یونانی
  5. طرز تهیه دسر سوفله موز ویژه بعد از افطار
  6. طرز تهیه سوفله شکلات (تصویری)

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا