خوراک سادهغذاهای اصلی

طرز تهیه دو پیازه آلو شیرازی خوشمزه و راحت

دو پیازه از غذاهای سنتی جنوب کشور به خصوص شیراز است. دو پیازه آلو یکی از غذاهای ساده و خوشمزه شیرازی هاست که بر خلاف اسمش آلو ندارد. برخی از جنوبیها به سیب زمینی پخته آلو میگویند. این غذا دستور پخت بسیار راحتی دارد و شما میتوانید به عنوان یک وعده غذایی سریع و خوشمزه درست کنید. در ادامه این پست طرز تهیه دو پیازه آلو توضیح داده شده است.

آموزش پخت دوپیازه آلو معروف شیرازی

مواد مورد نیاز

سیب زمینی ۲ عدد
پیاز ۴ عدد
نمک، فلفل قرمز ، فلفل سیاه، زردچوبه به میزان دلخواه
رب نصف قاشق غذاخوری
شنبلیله یا سبزی خشک معطر دلخواهبه میزان بازم
آب غوره ۲ قاشق غذاخوری
کره کمی

طرز تهیه غذا با سویا و سیب زمینی به دو روش

مراحل طرز تهیه دو پیازه آلو

زمان مورد نیاز: ۱ ساعت.

  1. مرحله اول

    دو عدد سیب زمینی را بشویید و داخل یک قابلمه بگذارید. روی سیب زمینی ها آب بریزید و روی حرارت قرار بدهید. درب قابلمه را بگذارید و ۳۰ الی ۴۰ دقیقه نسبت به سایز سیب زمینی ها زمان بدهید تا آبپز شوند. بعد از پخت پوست آنها را بگیرید و به به صورت مکعبی خرد کنید.

  2. مرحله دوم

    پیاز ها را پوست بگیرید و به صورت خلالی ریز خرد کنید. درون تابه ای کمی روغن بریزید و پیازها را داخل تابه تفت بدهید تا کمی تغییر رنگ بدهند. سپس زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر سیر و تخم گشنیز را اضافه و هم بزنید تا عطر ادویه ها بلند شود. بعد از کمی تفت دادن ادویه ها به همراه پیاز رب را اضافه کرده و خوب تفت بدهید تا خامی آن گرفته شود.

  3. مرحله سوم

    وقتی رنگ رب باز شد به دلخواه کمی شنبلیله خشک اضافه کرده و هم بزنید. همچنین کمی کره برای عطر و طعم بهتر اضافه کنید و هم بزنید. نمک را اندازه کنید و سیب زمینی های خرد شده را به ترکیب اضافه کرده و به خوبی هم بزنید. در آخر کمی آبغوره اضافه مرده و چند دقیقه دیگر تفت بدهید. حرارات را خاموش کنید و برای پایان کمی پیازچه خرد شده روی غذا بریزید. در ظرف مورد نظر سرو کرده و بان نوش جان کنید.

به این مطلب امتیاز دهید
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
طرز تهیه دو پیازه آلو
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل
میانگین امتیاز
51star1star1star1star1star Based on 1 Review(s)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا