انواع پیش‌غذا

طرز تهیه کیک تن ماهی

مواد لازم جهت تهیه کیک تن ماهی برای 5 نفر

مواد مقدار واحد توضیحات
سیب زمینی 8 عدد ( 1300 گرم )
کره 160 گرم
پاپریکا 1 قاشق چای خوری
آب لیموترش 1/3 پیمانه
کنسرو تن ماهی 1 عدد
سس مایونز 1 پیمانه 160 گرم
پیازچه 1 عدد خرد شده
جعفری 1 قاشق غذا خوری خرد شده
زیتون سیاه 8 عدد خرد شده
تخم مرغ 4 عدد آبپز و ورقه ای شده
میگو 250 گرم پاک و آبپز شده

 

طرز تهیه : کیک تن ماهی

کیک تن ماهی یکی از کیکهای غذائیه که مثل سالاد الویه بعنوان پیش غذا سرو میشه. درست کردنش خیلی ساده ست و درست مثله یه کیک میشه تزئینش کرد.
تخم مرغها را به همراه سیب زمینی آبپز کنید و بگذارید خنک شود. سپس آنها را رنده کنید ولی 2 عدد از تخم مرغها برای تزئین نگهدارید. میگوها را داخل آبجوش به همراه کمی سرکه به مدت 4 دقیقه آبپز کنید.
سیب زمینی های رنده شده را به همراه کره و پاپریکا و نمک و فلفل و آب لیمو پوره کنید. مقدار لیموترش را کم کم اضافه کنید چون بعضی از لیموترشها خیلی ترش هستند برای همین کم کم بچشید که پوره خیلی ترش نداشته باشید. اگر از فلفل سفید استفاده کنید رنگ سیب زمینی روشن تر میشه و همینطور اگه میخواهید رنگ سیب زمینی سفیدتر باشه میتونید پاپریکا را حذف کنید. چون همینطور که تو عکسها میبینید رنگ پوره کمی خردلی میشه ولی پاپریکا طعم خوبی به پوره میده.
تن ماهی را 20 دقیقه داخل آب بجوشانید،سپس داخل آبکش پلاستیکی بریزید تا روغن اضافی آن گرفته شود و با چنگال کمی آن را خُرد کنید.داخل ظرف دیگری نصف پیمانه از سس مایونز را با تن ماهی مخلوط کنید.سپس پیازچه، جعفری خردشده و 4 عدد از زیتونها را به همراه 2 عدد از تخم مرغها که رنده کرده اید همه را به مخلوط تن ماهی و مایونز اضافه کنید.
میگوهای آبپز شده را نیز جداگانه با مابقی مایونز و زیتون خردشده مخلوط کنید. حالا 3 تا ظرف داریم شامل پوره سیب زمینی، مخلوط تن ماهی و مخلوط میگو.
قالب گردی را انتخاب کنید و کف و دیواره های آن را چرب کنید. میتونید از قالب کمربندی هم استفاده کنید.
در ردیف اول نیمی از پوره سیب زمینی را بریزید، مخلوط تن ماهی را روی آن بریزید، سپس مخلوط میگو را بریزید و مابقی پوره را روی میگوها بریزید و یکی از تخم مرغهای باقیمانده را در ردیف آخر و روی پوره بچینید و بگذارید کمی خنک بشه.
کیک را روی ظرف مورد نظر برگردانید و با کمی از پوره که کنار گذاشته اید دورتا دور کیک را شکوفه بزنید و با برشهای تخم مرغ و زیتون خرد شده و فلفل دلمه ای قرمز نگینی خرد شده تزئین و سرو کنید.
نوووووش جاان..
tone-mahi(1)
به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا