تازه های نکات آشپزی

روشهای درست کردن غذاهاى مقرون به صرفه

روشهای درست کردن غذاهاى مقرون به صرفه

Methods - right - up - Foods - affordable - to - Energy

دستورات غذایی پر هزینه معمولا برای خانواده‌های كم درآمد و یا با درآمد متوسط دردسر ساز است . اين قضيه امروز كه همه دنيا با بحران مالى مواجه است بسيار همه گير است .هنگامى كه میهمانى براى فامیل یا دوستان برگزار‌ می‌كنید معمولا درست كردن غذاهای خاص و متنوع با انواع چاشنی‌ها و مخلفات پر هزینه خواهد بود اما راه حل‌هایی وجود دارد كه در عین حال كه به طعم و مزه غذا دست نبرید ،كمی هم صرفه جویی كنید. اين نكات از يكى از سايت هاى معتبر خارجى گرفته شده است:


1. كتابهای آشپزی و دفترچه آشپزی خود را بگردید و دستور غذایی كه دوست دارید و به نظر گران‌ می‌آید انتخاب كنید و از سایتهاى آشپزى غذایی مشابه با غذای مورد نظر را هم پیدا كنید.
مثلا غذایی كه مواد مشابه و چاشنى‌های مشابه دارد و شما آن را مى پسندید و البته به رتبه غذای مورد نظر در سایت دقت داشته باشید چرا كه در صد كیفیت یك غذا و خوشمزگى آن به مصرف كنندگان آن بستگى دارد. حالا دستور مورد نظز را یادداشت كنید .

2. حالا نوبت به جایگزین كردن بعضی از مواد با مواد مقرون به صرفه است . این كار را با وسواس بیشتر انجام دهید .برای این كار مواد مشابه را جایگزین كنید مثلا : پودر اروروت را با پودر ذرت و در بعضی موارد ( نه براى پلو) زرد چوبه را به جای زعفران و در فصلى كه گوجه فرنگى كم و گران است از رب گوجه و به جاى برنج درجه یك از مخلوط 2 نوع برنج استفاده كنید .

 

Methods - right - up - Foods - affordable - to - Energy (2)

Methods - right - up - Foods - affordable - to - Energy (3)

3. گاهى اوقات غذاى مورد نظر فقط تركیبی از رنگهای مواد غذایی گران قیمت است . مثلا مارچوبه را با نخود فرنگى و یا موسیر را با پیاز؛ تره فرنگى را با پیازچه و قارچ وحشی را با قارچ پرورشى .البته مراقب باشید این نغییرات خیلى به مزه غدا لطمه نزند .

 

Methods - right - up - Foods - affordable - to - Energy (1)

 

4. این كار ریسك است پس سعی كنید اولین غذاهاى با صرفه را خود مصرف كنید تا بتوانید در صورت غلط بودن یك جایگزین یك مورد جدید پیدا كنید و غذا را به كیفیت مطلوب برسانید . تا زمانى كه میهمان دارید كدبانوى نمونه و مقتصد باشید .

5. این دستورالعمل‌هاى مقتصدانه را پس از نتیجه نهایی و هنگامى كه از آزمون چشیدن سر بلند بیرون آمد در جایی برای خود ذخیره كنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا