انواع دسرغذاهای ویژه ماه رمضان

آموزش درست کردن حلوا تیره ویژه ماه رمضان

Halva

حلوای تیره

آرد سفید 2 لیوان  .  شکر 2 لیوان  .  آب  1 لیوان  .  گلاب 1/2 لیوان

روغن مایع 1/3 لیوان  .  زعفران آب کرده 5 قاشق غذاخوری  .  پودر هل 1/4 قاشق چایخوری

Image

Image

طرز تهیه : برای تهیه شیره حلوا باید شکر ، اب ، گلاب ، زعفران و هل را مخلوط کنید و درون قابلمه ای روی حرارت ملایم قرار دهید تا 5 دقیقه بجوشد ، روغن را نیز داخل قابلمه ای بریزید تا گرم شود ؛ آرد را 2 بار الک کنید سپس داخل ظرفی بریزید و با حرارت کم شروع به تفت دادن کنید.

Image

Image

آرد را انقدر تفت دهید تا رنگ ارد کرم شود ، بسیار مراقب باشید ارد شما ته نگیرد ( با قاشق مرتب ارد را هم بزنید ) ؛ پس از انکه رنگ ارد کرم شد روغن داغ را به ارد اضافه کنید و خوب مخلوط نمائید تا آرد سرخ شود و رنگ آرد طلایی شود.

 

Image

Image

حرارت را کم کنید و شیره داغ ( مخلوط اب و شکر که از قبل اماده کرده اید ) را اضافه کنید ، پس از اضافه کردن همه مواد را خوب مخلوط کنید و مرتب هم بزنید تا حلوا خودش را بگیرد و به روغن بیفتد ؛ حللوا را داغ درون ظرف بریزید و رویش را با کمی کره چرب نموده و با پسته ، پودر نارگیل و … تزئین نمائید.

نکته ها : بهترین آرد برای حلوا آرد نان و بخصوص آرد سنگک میباشد ، آردهای قنادی و کیک مناسب تهیه حلوا نمیباشند.

میتوانید این حلوای خوشمزه را با نان شیرینی میکادو ( نان بستنی ) نیز سرو کنید ، برای این کار به همان صورت داغ روی یک لایه نان حلوا بریزید وو کامل پخش کنید سپس رویش نان دیگری قرار دهید و پس از خنک شدن بصورت شیرینی برش بزنید.

اگر در زمان درست کردن حلوا درون مخلوط ارد و روغن گلوله های ریزی مشاهده کردید با رد کردن ارد از یک صافی بزرگ این مشکل برطرف خواهد شد ، میتوانید قبل از اضافه کردن ارد به روغن یک بار ارد را الک کنید تا این مشکل بوجود نیاید ؛ برای دادن رنگ بیشتر به حلوا میتوانید 3 قاشق غذاخوری پودر کاکائو در زمان اضافه کردن ارد به روغن به بریزید ، طعم کاکائو درون حلوا مشخص نیست !

4.6/5 - (115 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا