انواع نوشیدنی ها

آموزش درست کردن چاي دو رنگ

آموزش درست کردن چاي دو رنگ

Cooking

 

چاي دو رنگ هم از زمانيکه چاي در ايران مرسوم شده , در مراسم خواستگاري و مجالس مهم باب شد . در گذشته يکي از هنرهاي زنان ايراني درست کردن چاي دو رنگ بود که کم کم به مرور زمان کمرنگ شده و امروزه در مواردي خاص و يا در خانواده هايي اصيل به چشم ميخوره . روش درست کردن چاي دو رنگ ساده ست ولي کمي نياز به صبر و حوصله و دقت داره :

 

 

طرزتهیه:

 

استکان هاي کمر باريکتون رو در بيارن و يک چاي خوش رنگ دم کنيد و آماده بشين براي درست کردن چاي دو رنگ . اول نصف استکان رو آب جوش بريزين و چند حبه قند توي استکان بندازين و با قاشق چاي خوري هم بزنين تا قند حل بشه . غلظت قند بايد زياد باشه و به حد اشباع برسه . يعني وقتي که قند ميندازين ديگه حل نشه و شيره ماننده بشه . براي اين منظور تعداد 4 تا 6 حبه قند کافيه . حالا توي يک کاسه چاي خالص بريزين و با استفاده از يک قاشق يا ملاقه کوچک به آرومي و کم کم روي اين شيره چاي بريزين . ميبينين که آب در پايين و چاي در بالا قرار ميگيره . به همين سادگي .

 

اگه در مقياس زياد ميخواهين درست کنين , توي يک قابلمه آب و شيره بايد درست کنيد . يعني به تعداد و متناسب با استکان ها آب داخل قابلمه بريزين و قند يا شکر رو اونجا بهش اضافه کنين و بعد توي تمام استکان ها رو تا نيمه با اين شيره پر کنين و به آهستگي چاي رو به استکان ها اضافه کنيد . براي سادگي و سرعت کار هم ميتونين از يک يا دو نفر آدم خونسرد استفاده کنيد.

 

اين روش بيشتر مجلسي و تفنني و رسمي هست و مزه و طعم چاي در اون چندان مطرح نيست مخصوصن هم که چايي شيرينه نه تلخ . به همين دليل از آوردن اين چاي براي کسانيکه عادت به نوشيدن داغ داغ چاي دارن و تصور ميکنن اگه چاي بيشتر از دو دقيقه در استکان باقي بمونه از دهن مي افته , خودداري کنيد .

 

 

 

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا