تازه های آموزش انواع غذاها

آموزش غذاي فوري براي مهمانان سرزده

آموزش غذاي فوري براي مهمانان سرزده

Cooking

 

زياد پيش مي‌آيد که شما مهمانی را براي ناهار يا شام نگه مي‌داريد. در اين مواقع بايد بتوانيد يک غذاي سريع ولي در حين حال آبرودار، بار بگذاريد تا از خجالت مهمان‌ها دربيابيد و به دردسر هم نيفتيد. براي اين منظور، توصيه مي‌کنيم اين 3 نکته را از ما داشته باشيد:

 

1) فر يا گاز را گرم کنيد: قبل از اين‌که حتي دستانتان را براي پخت غذا بشوييد، گاز يا فر را روشن کنيد تا داغ شود. حتي مي‌توانيد کتري را روي گاز بگذاريد تا جوش بيايد. در اين صورت 15 دقيقه تا گرم شدن فر، جلو مي‌افتيد.
2) سازمان‌دهي کنيد: رمز آشپزي سريع، مديريت مواد و وسايل است. تمام موادغذايي و ظروف را آماده کنار دست‌تان بچينيد. دستور چند غذاي ساده را از قبل به خاطر بسپاريد تا مجبور نباشيد دنبال آن برويد.
3) اندازه‌ها را کم کنيد: سومين فرمان براي موفقيت در آشپزي سريع در ايام عيد، اندازه‌ي غذاست. هر چه اندازه و مقدار مواد اوليه کمتر باشد، غذا سريع‌تر آماده مي‌شود.

 
اگر مهمانتان را از قبل براي شام يا ناهار دعوت کرده‌ايد، فرصت داريد در ايام عيد هم غذاهاي تشريفاتي بپزيد و سفره‌ي رنگيني تدارک ببينيد. چند دستور غذاي پرزحمت‌تر هم برايتان نوشته‌ايم که‌مي‌توانيد يکي از اين غذاها را براي پذيرايي از مهمانان نوروزي دعوت شده از‌قبل،‌بپزيد.

 

 کوفته
چه‌مي‌خواهيم؟

 

گوشت 250 گرم
جعفري ساطوري 200 گرم
برنج نيم‌پز يک استکان
پياز سرخ‌کرده 3قاشق غذاخوري
رب گوجه‌فرنگي يک قاشق غذاخوري
گوجه‌فرنگي 3 عدد
فلفل دلمه‌اي 2 عدد
نمک و فلفل و ادويه و زردچوبه به ميزان لازم
تخم‌مرغ 1 عدد
آبليمو 1 قاشق غذاخوري
شکر 1 قاشق چايخوري

 

چه‌ کار کنيم؟
گوشت را با 2 قاشق پياز سرخ‌کرده و ادويه و زردچوبه و فلفل کاملا ورز دهيد. سپس سبزي و برنج و تخم‌مرغ را اضافه کنيد و باز ورز بدهيد تا حالت چسبندگي پيدا کند.
سپس از اين مايع، گلوله‌هايي به اندازه 2تا تخم مرغ برداريد و در روغن داغ سرخ کنيد و برگردانيد تا همه طرفشان سرخ شود.
حالا در روغن باقيمانده، رب را تفت بدهيد و فلفل و نمک و شکر و آبليمو و سپس پياز سرخ‌کرده و يک ليوان آب را بيفزاييد و بگذاريد جوش بيايد. اين، سس کوفته شماست. فلفل دلمه و گوجه‌فرنگي را حلقه کنيد و کف يک قابلمه‌ي بزرگ، 1 رديف از هر کدام بچينيد و سپس روي آنها کوفته‌هاي سرخ‌کرده را فقط در يک رديف بچينيد و يک رديف ديگر از گوجه‌فرنگي و فلفل دلمه‌اي روي آنها بچينيد.
بعد نصف سس را که بايد جوش باشد تا کوفته‌ها وانرود، رويشان بريزيد. بعد از يک ربع، بقيه‌ي سس را روي کوفته‌ها بريزيد. تقريبا بعد از يک ربع ديگر، وقتي کوفته 4 تا 5 قاشق غذاخوري آب داشت، غذا حاضر است. کوفته‌ها را در ظرف تخت بچينيد و آبش را همراه گوجه‌فرنگي و فلفل پخته، مانند سس، روي آن بدهيد.

 

بيف استروگانف
چه‌مي‌خواهيم؟

 

 

گوشت مغز ران گوساله يا راسته پاک کرده يک کيلو
روغن يا کره 100 گرم
پياز متوسط 3 تا 4 عدد
آرد يک قاشق سوپ‌خوري سرخالي
خامه 150 گرم
سيب‌زميني پشندي 1 کيلو و نيم
نمک و فلفل به مقدار کافي
روغن فراوان براي سرخ‌کردن سيب‌زميني
سس سفيد يک دوم پيمانه

 

 

 

 

 

چه‌ کار کنيم؟
پياز را خلال کنيد و در روغن سرخ کنيد تا طلايي شود. گوشت را ورقه‌ورقه و بعد خلال کنيد و بشوييد و داخل پياز بريزيد. حرارت را ملايم کنيد و در ظرف را بگذاريد تا گوشت بپزد، ولي زياد له نشود و آب گوشت تمام شود. بعد آرد را داخل گوشت بريزيد. نصف ليوان آب اضافه کنيد و بگذاريد دو سه جوش بزند و سس آن غليظ شود.

 

سيب‌زميني‌ها را پوست بکنيد و با دست يا ماشين مخصوص، بلند و باريک، به نازکي چوب کبريت، خلال کنيد و بشوييد و در صافي بريزيد تا آبش کاملا گرفته شود. روغن را خوب داغ کنيد و سيب‌زميني را داخل روغن سرخ کنيد. سيب‌زميني را زياد در روغن هم نزنيد، چون له مي‌شود؛ فقط گاهي با احتياط آنها را جابه‌جا کنيد. وقتي سيب‌زميني سرخ و برشته شد با کفگير از داخل روغن بيرون آوريد و در صافي بريزيد تا روغن اضافي‌اش گرفته شود. گوشت را در ديس قرار دهيد، خامه و سس سفيد را روي گوشت بدهيد و سيب‌زميني آماده را در اطراف گوشت بريزيد.

 

 

 

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا