غذاهاي دريايي

آموزش درست کردن میگوی ترش و شیرین

این غذای سریع چینی در حقیقت یک پیش غذا است، اما می تواند به عنوان یک شام سبک هم سرو شود. در رسپی اصلی این غذا از بعضب مواد اولیه چینی استفاده شده است که بنا به ذائقه ایرانی این مواد حذف یا جایگزین شده است.

مواد لازم برای 4 نفر:

میگوی پاک کرده 450 گرم- روغن آفتابگردان 2 قاشق غذاخوری- پیازچه ساطوری 4-5 عدد- زنجبیل تازه رنده شده 2 قاشق چای خوری- سویا سس 2 قاشق غذاخوری- شکر قهوه ای یک قاشق قهوه ای- سرکه سفید 4 قاشق غذاخوری- آب مرغ 125 میلی لیتر- نشاسته ذرت یک قاشق چای خوری- کاهوی خرد شده 300 گرم- نمک و فلفل سیاه

روش تهیه:

-یکی دو لیتر آب را با دو قاشق غذاخوری سرکه سفید و یک قاشق چای خوری نمک به جوش آورده و میگوها را در آن بریزید. هنگامی که رنگ میگوها صورتی شد آن را آبکش کرده و کنار بگذارید.

-روغن را در یک تابه گود روی شعله زیاد داغ کرده و پیازچه و زنجبیل را یک دقیقه در آن تفت دهید. سویا سس، شکر، سرکه و آب مرغ را اضافه کرده و به جوش آورید.

-نشاسته را در یکی دو قاشق غذاخوری آب سرد حل کرده و به تابه اضافه کنید. هنگامی که سس کمی غلیظ شد میگو را اضافه کرده و 2-3 دقیقه مواد را پخته و دایم هم بزنید. نمک و فلفل غذا را اندازه کرده و از روی شعله بردارید.

– کاهو را در یک ظرف لبه دار ریخته و مایه میگو را روی آن بدهید.. با کمی پیازچه ساطوری و چند قطره روغن کنجد غذا را تزیین کرده و به سرعت سرو کنید.

1.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا