انواع خوراک مرغخوراک ماکارونیغذاهای اصلیغذاهای گوشتی

دستور پخت ماکارونی با کوفته قلقلی

این دستور پخت ماکارونی با کوفته قلقلی بسایر ساده است و بی شک طعم بی نظیری دارد. میتوانید این غذای لذیذ را برای شام و یا ناهار تهیه و سرو کنید و لذت ببرید. در تهیه این دستور از پنیر پارمزان، گوشت مرغ و آرد سوخاری استفاده شده که طعم غذا را چند برابر کرده است. برای آشنایی با این دستور پخت عالی ، مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت ماکارونی با کوفته قلقلی

دستور پخت ماکارونی با کوفته قلقلی

مواد لازم:

½ فنجان آرد سوخاری
⅓ فنجان پارمزان رنده شده
1/4 قاشق چایخوری پودر سیر
1/2 قاشق چایخوری ریحان خشک
1/2  قاشق چایخوری پونه خشک
1/2 قاشق چایخوری نمک
¼ قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده
454 گرم مرغ چرخ شده
1 عدد تخم مرغ بزرگ
2 قاشق غذاخوری روغن
340 گرم ماکارونی
680 گرم سس ماکارونی

دستور پخت:

ابتدا آرد سوخاری و ادویه را با هم ترکیب کنید. در یک کاسه کوچک ، آرد سوخاری ، پارمزان رنده شده ، پودر سیر ، ریحان ، پونه ، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. مرغ چرخ شده را به یک کاسه بزرگ اضافه کنید ، سپس مخلوط آرد سوخاری و تخم مرغ را اضافه کنید. از دستان خود برای ترکیب مواد استفاده کنید تا به طور یکنواخت مخلوط شوند.

مخلوط گوشت را به شکل کوفته شکل دهید ، هر کدام حدود 1-1.5 قاشق غذاخوری. باید حدود 20 کوفته درست شود. 1 قاشق غذاخوری روغن را در یک قابلمه روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. پس از اینکه داغ داغ شد ، نیمی از کوفته ها را اضافه کنید. کوفته ها را از هر طرف حدود یک دقیقه بپزید ، تا زمانی که هر شش طرف آن سرخ شود و کوفته ها بپزند.

کوفته های پخته شده را به یک بشقاب تمیز منتقل کنید. دوم قاشق غذاخوری روغن را به ماهیتابه اضافه کنید و دسته دوم کوفته را نیز به همین روش بپزید. در حالی که کوفته ها در حال پخت هستند ، پخت ماکارونی و سس را شروع کنید. یک قابلمه آب بگذارید بجوشد. پس از جوش آمدن ، ماکارونی را اضافه کرده و بپزید تا نرم شود (7-10 دقیقه). ماکارونی را آبکش کنید.

سس را به یک ماهیتابه متوسط ​​اضافه کنید و آن را روی حرارت متوسط ​​رو به کم گرم کنید ، گاهی اوقات هم بزنید ، تا گرم شود. پس از پخت تمام کوفته ها ، آنها را به سس اضافه کرده و هم بزنید تا در آن بپزد. در صورت نیاز اجازه دهید چند دقیقه درون سس گرم شوند. سس و کوفته ها را روی ماکارونی قرار دهید و سرو کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا