آشپزی امروز سر آشپزانواع نان و خمیر نان و خمیر پیتزاتازه های آموزش انواع غذاهاغذاهای اصلی

طرز تهیه انواع نان و خمیر- نان پیتا

طرز تهیه انواع نان و خمیر

نان پیتا

ashpaziha

آرد 1 و نیم لیوان  .  شکر 1 قاشق چایخوری  .  نمک 1/2 قاشق چایخوری  .  آب ولرم 1/2 لیوان

بکینگ پودر 1/8 قاشق چایخوری  .  خمیر مایه 1 قاشق چایخوری  .  روغن مایع 1 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه : آرد ، شکر ، نمک ، بکینگ پودر و خمیر مایه را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید سپس آب ولرم و روغن را اضافه کنید ، مخلوط کنید تا خمیر خوبی بدست بیاید.

 

خمیر را 10 دقیقه ورز دهید سپس کاسه ای را چرب کنید و خمیر را داخل کاسه قرار دهید و روی کاسه را با سلفون بپوشانید و حدود 1 ساعت در جای گرمی استراحت دهید تا حجم خمیر 2 برابر شود ( میتوانید داخل ماکروفر یا فر را چند دقیقه روشن کنید تا گرم شود سپس کاسه خمیر را در محیط گرم آن قرار دهید ).

پس از استراحت خمیر را به 8 قسمت مساوی تقسیم کنید ، روی سطح کار آرد بپاشید و خمیرها را به نوبت به پهنای 20 سانتیمتر باز کنید  ( برای جلوگیری از خشک شدن خمیرها در طول کار روی خمیرها را با سلفون بپوشانید ) ، زمانی که خمیرها را پهن میکنید فر را با دمای 250 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.

 

نان ها را روی سینی فر قرار دهید و در طبقه وسط بگذارید ، صبر کنید تا نان ها پف کنند سپس به سرعت نان ها را از فر خارج کنید ( بیش از حد ماندن نان در فر آن را خشک میکند ) ؛ نان ها را پس از خروج از فر به سرعت میان پارچه بگذارید تا نرم باقی بماند ( پس از خروج از فر پف نان میخوابد ).

نکته ها : نان پیتا همراه با اغلب غذاها و سالاد و … مصرف میشود ، میتوانید به جای بکینگ پودر از 1 قاشق چایخوری بهبود دهنده استفاده کنید.

برای اینکه همه نان ها خوب و یکدست پف کنند بهتر است به این صورت خمیر را پهن کنید : وردنه را در سمت راست خمیر قرار دهید و در جهت عقربه های ساعت یا خلاف آن بچرخانید و آنقدر اینکار را تکرار کنید تا خمیر کامل پهن شود.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا