آشپزی امروز سر آشپزانواع پلو و چلوتازه های آموزش انواع غذاهاغذاهای اصلیغذاهای گوشتی

طرز تهیه انواع پلو و چلو-سری نوزدهم(باقالی پلو با ماهیچه)

ماهیچه از جمله غذاهای خوشمزه و گران قیمت ایرانی است که در همه رستوران ها جز غذای اصلی به حساب می آید. این غذا در مهمانی ها و جشن های خاص تهیه می شود. یک سری نکات هم یاد می گیرید تا در مصرف بعضی از مواد صرفه جویی کنید.

دستور تهیه باقالی پلو با ماهیچه

دستور این غذا بسیار راحت است که می توانید در مهمانی های خاصتان استفاده کنید. برای تهیه این غذا همراه ما باشید تا بتوانید آن را به بهترین نحو و به صورت آبدار درست کنید.

ashpaziha

مواد لازم برای تهیه ماهیچه آبدار و خوشمزه

برنج ۳ لیوان
ماهیچه گوسفند ۳۰۰ گرم
شوید خشک ۳ قاشق غذا خوری
باقلا سبز ۱ لیوان
سیر ۵ حبه
پیاز ۳ عدد
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذا خوری
زرد چوبه، نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه ماهیچه آبدار و خوشمزه

  •  ماهیچه ها را خوب بشویید، پیاز های خلالی در روغن تفت بدهید تا نرم شود و بعد ماهیچه ها را اضافه کنید. حرارت را کم کنید و بعد گذاشتن در قابلمه به مدت ۱۰ دقیقه اجازه می دهیم گوشت بپزد سپس گوشت را بر می گردانیم تا آنطرفش هم بپزد.
  • ۳ عدد سیر را خرد کنید و اضافه نمایید، کمی فلفل سیاه و کمی زردچوبه روی ماهیچه ها بپاشید، ۱ چوب دارچین داخل غذا بیندازید سپس چند لیوان آب اضافه کنید ( دقت کنید که آب روی ماهیچه ها را نپوشاند ) ، با حرارت کم به مدت ۳ ساعت اجازه دهید ماهیچه ها بپزند و نرم شوند و آب غذا کشیده شود ( در این مدت زمان اگر لازم بود مقداری آب جوش اضافه کنید ).
  • برنج را بشویید و به همراه چند لیوان اب، کمی روغن و نمک داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا برنج بجوشد سپس برنج را با آب ولرم ابکشی کنید. ( برنج را تا حدی بپزید که وقتی دانه برنج را بین دو انگشت میفشارید مغزش کمی خام و اطرافش نرم باشد ).
  • داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و لپه های باقلا را همراه با ۲ عدد سیر خرد شده ، نمک و فلفل تفت دهید ، پس از اینکه باقلاها کمی نرم شدند شوید و برنج ابکش شده را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.
  • ته قابلمه روغن بریزید و ته دیگ دلخواه را بچینید ( نان لواش یا سیب زمینی و … ) ، مخلوط برنج و باقلا را داخل قابلمه بریزید و حرارت را زیاد کنید تا برنج شروع به بخار کردن کند سپس حرارت را کم کنید و ۱ لیوان آب مخلوط با مقداری روغن روی برنج بدهید و دم کنی را قرار دهید تا برنج دم بکشد.

نکات لازم برای تهیه باقالی پلو با ماهیچه

برای تهیه برنج زعفرانی ابتدا مقداری زعفران سائیده شده را با ۱ قاشق غذاخوری آب داغ مخلوط کنید سپس با مقداری برنج و کره در ظرفی جداگانه مخلوط کنید و در زمان سرو باقالی پلو برنج زعفرانی را رویش بریزید.

از آنجا که غذای گران قیمتی محسوب می شود به تعداد افراد در مهمانی غذا رو درست کنید تا حیف و میل نشود.

برای اینکه از زعفران کمتری استفاده کنید اما رنگ دهی آن بالا باشد، در زعفران سابیده شده یک تکه یخ بریزید تا خوشرنگ تر شود و رنگ دهی آن نیز بالا باشد.

در ایتدای پخت ماهیچه هیچ گاه از نمک استفاده نکنید زیرا گوشت را سفت می کند.

اگر با حرارت کم ماهیچه بپزد خوشمزه تر به نظر می رسد.

3.7/5 - (19 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا