انواع پلو و چلوغذاهای اصلی

طرز تهیه والک پلو مجلسی و خوش طعم

والک پلو از غذاهای مهم تهران و کرمانشاه می باشد. والک پلو را میتوان با انواع گوشت ها آماده کرد مانند: گوشت گوسفندی، مرغ، ماهی و گوشت چرخ کرده و نیز تن ماهی. نام دیگر والک، تره کوهی یا سیر کوهی است و به این اسامی هم شناخته می شود. برای فهمیدن طرز تهیه والک پلو مجلسی می توانید همراه با سایت آشپزی ها باشید.

مواد لازم برای تهیه والک پلو مجلسی

والک۴۰۰ گرم
برنج۵۰۰ گرم
گوشت یا مرغ۴ تکه
نمک و آببه مقدار لازم
روغنبه مقدار لازم
دارچین، نمک و زردچوبهکمی برای پخت گوشت یا مرغ

طرز تهیه قیمه لاپلویی مجلسی

طرز تهیه والک پلو مجلسی

طرز تهیه والک پلو مجلسی

۱ ساعت زمان برای پخت این غذا لازم است.

  1. مرحله اول

    در ابتدا برنج را با کمی آب و نمک حدود دو ساعت می خیسانیم. سپس والک ها را خوب شسته آبکش میکنیم. آنها را خرد میکنیم به اندازه‌ای که خیلی ریز هم نشود. می توان والک ها را به صورت نواری هم خرد کرد.

  2. مرحله دوم

    در قابلمه ای، آب را به همراه نمک و کمی روغن می گذاریم تا به جوش بیاید. بعد از اینکه آب به جوش آمد برنج ها را در قابلمه می ریزیم.

  3. مرحله سوم

    حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه میگذاریم تا برنج در آب بجوشد. بعد از اینکه کمی نرم شد والک ها را نیز اضافه میکنیم و میگذاریم ۵ دقیقه دیگر بجوشد تا والک ها هم نرم و پخته شوند. سپس آنها را آبکش می کنیم.

  4. مرحله چهارم

    بعد از آبکش کردن برنج ته دیگ موردنظر را در کف قابلمه به همراه کمی روغن گذاشته و برنج ها را روی آن می ریزیم. سپس مخلوط آب و روغن را نیز روی برنج میریزیم. در قابلمه را به همراه دم کنی روی قابلمه می گذاریم تا برنج خوب دم آید.

  5. مرحله پنجم

    گوشت یا مرغ را به همراه دارچین و زردچوبه می گذاریم تا بپزد. اجازه می دهیم بوی بد مرغ یا گوشت گرفته شود و خوب پخته شود. نمک را در اواسط پخت گوشت اضافه می کنیم.

  6. مرحله ششم

    بعد از دم کشیدن برنج، آن را درون ظرف مورد نظر کشیده و گوشت پخته شده را تکه تکه می کنیم. سپس گوشت را بر روی برنج قرار می دهیم . اگر از مرغ استفاده می کنید، مرغ ها را هم به صورت آبپز و هم به صورت سرخ شده میتوان روی ظرف برنج قرار داد و سرو نمود.

5/5 - (1 امتیاز)
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
طرز تهیه والک پلو مجلسی و خوش طعم
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل
میانگین امتیاز
31star1star1stargraygray Based on 2 Review(s)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا