غذاهای اصلیفرآورده های لبنی

طرز تهیه ی ماست خانگی

سلام به دوستداران آشپزی و غذا های خانگی. امروزشما را با طرز تهیه ی ماست خانگی آشنا میکنیم که دیگر مجبور به خریدن ماست از مغازه ها و فروشگاه ها نباشید. طرز تهیه ی ماست بسیار ساده و راحت میباشد که شما میتوانید آن را در منزل تهیه کنید و در صبحانه و یا به عنوان میان وعده میل و سرو کنید. شما به تنها چیزی که نیاز دارید شیر و مقداری ماست است. برای آشنایی با طرز تهیه ی ماست خانگی، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی ماست خانگی

طرز تهیه ی ماست خانگی

موتد لازم:

8 لیوان شیر پاستوریزه

1/2 فنجان ماست بدون طعم(ساده)

دستور تهیه:

گام اول: شیر را در یک قابلمه بزرگ و سنگین بر روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. حرارت دهید و اغلب هم بزنید، تا زمانی که یک دماسنج را در شیر قرار داده و 180 درجه فارنهایت (82 درجه سانتیگراد) را نشان دهد. سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید شیر خنک شود و بعضی اوقات هم بزنید تا زمانی که 115 درجه فارنهایت (46 درجه سانتیگراد) باشد.

گام دوم: حدود 1 فنجان شیر گرم از قابلمه را درون یک کاسه بریزید و سپس ماست را اضافه کرده و هم بزنید. این مخلوط را دوباره داخل قابلمه بریزید و هم بزنید تا به خوبی ترکیب شوند. اکنون ماست مایع را درون ظرف های شیشه ای تمیز قرار داده و بریزید و با درب آن را شل کنید.

گام سوم: شیشه ها را در یک مکان گرم در آشپزخانه خود قرار دهید، اگر در آشپزخانه شما نسیم در حال عبور است، ماست در یک حوله بپیچانید و در مکانی قرار دهید. بگذارید به مدت 12 تا 24 بماند تا ماست غلیظ شود. سپس شیشه ها را به یخچال منتقل کنید تا خنک شوند. نوش جان!

4.6/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا