غذاهای اصلی

طرز تهیه ی پودینگ موچا

سلام به دوستداران آشپزی و انواع مخلف دسر. امروز شما را با طرز تهیه ی پودینگ موچا یک دسر بسیار لذیذ و خوشمزه آشنا میکنیم. امروزه انواع دسر وجود داره که ما در مقاله های قبلی انها رو آموزش پخت دادیم تا برای میهمانی ها و خانواده های خود اماده کنید دسر میتواند بعنوان عصرانه نیز مطرح باشد در این مقاله از آشپزی همراه ما باشید.

طرز تهیه ی پودینگ موچا یک دسر خوشمزه

طرز تهیه ی پودینگ موچا

مواد لازم:

1/4 لیوان ذرت

1/3 فنجان شکر سفید

3 قاشق غذاخوری پودر کاکائو بدون شکر

1/4 قاشق چای خوری نمک

3 فنجان شیر

141 گرم شکلات با تلخی متوسط

1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

1/2 قاشق چایخوری عصاره قهوه

برای تزئین:

خامه زده شده

شکلات رنده شده

دستور پخت:

گام اول: نشاسته ذرت، شکر، پودر کاکائو و نمک را در یک قابلمه خشک و کوارته 2 طبقه قرار دهید. سعی کنید هر نوع تکه ذرت یا پودر کاکائو را در قابلمه خرد کنید تا از توده های محصول نهایی جلوگیری شود.

در حین جوش زدن ، حدود 1/2 فنجان شیر را درون تابه بریزید. تا زمانی که مخلوطی ضخیم و یکدست نداشته باشید ، صاف کنید. به آرامی شیر را به قابلمه اضافه کنید ، مرتباً وزوز دهید تا تمام شیر گنجانیده شود و مخلوط صاف شود. گرما را به متوسط ​​تبدیل کنید و به جوش بیاورید ، دائماً وزوز بزنید تا از سوزش یا گرفتگی جلوگیری شود

به مدت 2 دقیقه بجوشانید ، هنوز هم مرتباً وزوزید. ماهی تابه را از روی حرارت برداشته و شکلات خرد شده و عصاره ها را اضافه کنید. به آرامی اما به طور مداوم ضرب و شتم بزنید تا شکلات ذوب شود و کاملاً درون پودینگ داغ قرار گیرد. وقتی تیره رنگ می شود و به صورت براق تر می شود ، می توانید این کار را انجام دهید.

بلافاصله درون فنجان های دسر یا کوزه های ژله بریزید. می توانید همانطور که هست ، پودینگ را گرم سرو کنید ، یا یک تکه پلاستیک را مستقیماً روی سطح پودینگ بگذارید و لیوان ها را با دقت به یخچال منتقل کنید (آنها داغ خواهند شد!). حداقل 2 ساعت سرد کنید.در صورت تمایل با یک عروسک خامه ای سخاوتمند و کمی شکلات رنده شده سرو کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا