غذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی کیک اسفنجی لیمویی محبوب

سلام به دوستداران آشپزی و انواع کیک. امروز شما را با یک کیک محبوب و بسیار لذیذ و خوشمزه آشنا میکنیم و آن کیک اسفنجی لیمویی میباشد. این کیک، یک طعم لیمویی دلچسب دارد که آن را برای خوردن با چای و یا قهوه مناسب کرده است. همچنین حالت اسفنجی آن باعث داشتن حسی متفاوت از نظر بافت و طعم میشود. برای تزئین این کیک میتوانید از برش های لیمو، خامه، خامه ی لیمویی و یا از میوه های دیگر بر روی کیک استفاده کنید و رنگ و روی بیشتری ببخشید. برای آشنایی با دستور پخت این دسر و میان وعده ی لذیذ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی کیک اسفنجی لیمویی محبوب و لذیذ

مواد لازم:

طرز تهیه ی کیک اسفنجی لیمویی محبوب و لذیذ

7 سفیده ی تخم مرغ

1/4 فنجان شکر قهوه ای

1/4 فنجان فروکتوز (شکر میوه)

1/2 قاشق چایخوری نمک

4 زرده تخم مرغ

1/4 فنجان شکر قهوه ای

1/4 فنجان فروکتوز (شکر میوه)

3/4 فنجان آرد همه منظوره

1/4 فنجان آب لیمو تازه

گام اول: فر را از قبل تا 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) گرم کنید. یک قالب کیک 10 اینچی را چرب کرده و آرد بزنید. در یک کاسه بزرگ، سفیده ی تخم مرغ و نمک را با هم مخلوط کنید. با همزن برقی مخلوط بزنید تا نرم و خامه ای شوند. هم زدن را ادامه دهید و به تدریج 1/4 لیوان شکر قهوه ای و فروکتوز را اضافه کنید. سپس به هم زدن ادامه دهید تا زمانی که سفت و یکدست شوند.

گام دوم: در یک کاسه متوسط ​​، زرده تخم مرغ ، شکر قهوه ای و فروکتوز را با هم مخلوط کنید. با همزن برقی هم بزنید تا سفت و کم رنگ شود. به تدریج آب لیمو را اضافه کنید. از مخلوط کن جدا کرده و آرد را با دست اضافه کنید و با یک کاردک پلاستیکی به یک سمت هم بزنید. 1/3 سفیده تخم مرغ را درون مخلوط زرده ریخته و خوب مخلوط کنید، سپس مخلوط زرده باقی مانده را در سفیده تخم مرغ بریزید.

گام سوم: خمیر را به داخل قالب کیک آماده ریخته و به مدت 30 تا 45 دقیقه در فر از قبل گرم شده بپزید یا تا زمانی که یک خلال دندان در مرکز کیک فرو کنید و تمیز بیرون آید. بعد از پخت اجازه دهید کیک به مدت 10 دقیقه در قالب خنک شود سپس روی قفسه سیمی قرار دهید تا کاملاً خنک شود.

4.5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا