آشپزی امروز سر آشپزخوراک سادهغذاهای اصلی

طرز تهیه انواع خوراک-سری دوم(جغور بغور)

طرز تهیه انواع خوراک-سری دوم(جغور بغور)

How to prepare a variety of foodSeries II (Jghvr Bghvr)

جغور بغورashpaziha

قلوه گوسفند 1 عدد  .  دل گوسفند 1 عدد  .  جگر گوسفند 1 عدد  .  جگر سفید 1 عدد  .   پیاز 4 عدد

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری  .  کره 2 قاشق غذاخوری  .  نمک و فلفل سیاه مقدار لازم

طرز تهیه : ابتدا دل و جگر و قلوه را تمیز و خرد کنید ( دل را از وسط نصف کنید و لخته های سیاه داخل حفره های آن را خارج کنید ، لایه نازک روی جگر را  جدا کنید ، قلوه را از وسط نصف کنید و رگهای سفید رنگ آن را جدا نمایید ).

جگر سفید را خرد کنید و جداگانه با 1 لیوان آب و کمی زردچوبه داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بپزد و آب آن تمام شود.

کره و پیازهای خرد شده را داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید ، تفت دهید تا پیاز نرم شود سپس جگر سفید پخته ، دل ، جگر سیاه و قلوه خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگشان تغییر کند سپس رب گوجه فرنگی ، 1 لیوان اب جوش ، نمک و فلفل اضافه کنید.

حرارت را کم کنید و اجازه دهید خوراک جا بیفتد و آب غذا کشیده شود سپس در ظرف بکشید و همراه با نان ، برنج ، سیب زمینی و … سرو کنید ، میتوانید مقداری فلفل کباب شده هم همراه با خوراک سرو کنید.

نکته ها : اندازه خرد کردن دل و جگر و … سلیقه ای است اما پیشنهاد میشود خیلی ریز خرد نکنید ، بدلیل دیر پز بودن جگر سفید حتما پیش از اضافه کردن باید جداگانه پخته شود ، در بعضی دستورها به جای رب گوجه فرنگی از رب انار استفاده میکنند ، از این روش برای تهیه دل و جگر مرغ هم میتوانید استفاده کنید.

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا