آشپزی امروز سر آشپزانواع پلو و چلوتازه های آموزش انواع غذاهاغذاهای اصلی

طرز تهیه انواع پلو و چلو-سری چهاردهم(هویج پلو)

طرز تهیه انواع پلو و چلو-سری چهاردهم

(هویج پلو)

ashpaziha

برنج  3 لیوان  .  هویج بزرگ 3 عدد  .  پیاز  2 عدد  .  دارچین 1 قاشق چایخوری

زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری . روغن به مقدار لازم  .  زردچوبه و نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه : برنج را 30 دقیقه قبل از پخت در مقداری اب و نمک خیس دهید ، برنج را با چند لیوان اب و مقداری نمک داخل قابلمه و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد سپس با اب ولرم ابکشی کنید ( برنج را زمانی ابکشی کنید که وقتی دانه برنج را میان دو انگشت میفشارید اطراف ان نرم و مغز ان کمی خام باشد ).

پیازها را خرد کنید و با مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود ، هویچ ها را رنده کنید و به پیاز اضافه نمائید.

مواد را مدام هم بزنید تا ته نگیرند ، پس از اینکه رنگ هویچ ها عوض شد کمی زردچوبه ، نمک و فلفل را همراه با 1 لیوان آب جوش به مواد اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید سپس در ظرف را بگذارید تا مواد با حرارت ملایم و در بسته حدود 20 دقیقه پخته شوند.

پس از 20 دقیقه که مواد کاملا مغز پخت شدند و آب اضافی شان کشیده شد زیر حرارت را خاموش کنید و درب ظرف را بردارید تا مواد خنک شوند ( اگر مواد داغ باشند پس از  اضافه کردن به برنج ، پلو خمیر میشود ).

ته قابلمه مقداری روغن بریزید و ته دیگ دلخواه را کف آن قرار دهید  سپس یک لایه برنج و روی برنج ها یک لایه از مایه هویج بریزید و مقداری دارچین روی مواد بپاشید ، تمام برنج و مواد را به همین صورت مخلوط کنید و لایه آخر را با برنج بپوشانید ، در انتها زعفران دم کرده را با مقداری آب و روغن مخلوط کنید و روی برنج بریزید ، حرارت را بالا ببرید تا برنج بخار کند سپس زیر قابلمه را کم کنید و اجازه دهید برنج دم بکشد.

نکته : هنگام تهیه انواع پلوی مخلوط به این نکته حتما توجه کنید که موادی که با پلو مخلوط میکنید بیش از حد آبدار نباشد تا پلو خمیر نشود ، پوست هویچ را پس از شستن با استفاده از پوست کن بردارید ، اینکار هم موجب خوشرنگ تر شدن هویچ میشود و هم ویتامین های ان را حفظ خواهد کرد.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا