آشپزی امروز سر آشپزانواع پلو و چلوتازه های آموزش انواع غذاهاغذاهای گوشتی

طرز تهیه انواع پلو و چلو-سری شانزدهم(پلو مخلوط با گوشت چرخ کرده)

طرز تهیه انواع پلو و چلو-سری شانزدهم

(پلو مخلوط با گوشت چرخ کرده)

ashpaziha

برنج 4 لیوان . نخود سبز پخته 1 لیوان . ذرت پخته 1 لیوان . گوجه فرنگی 1 عدد . گوشت چرخ کرده 300 گرم

فلفل سبز 1 عدد . قارچ خرد شده 1 لیوان . سیر  2 حبه . پیاز 2 عدد . نمک و فلفل مقدار لازم

 

طرز تهیه : برنج را از 30 دقیقه قبل در مقداری آب و نمک خیس دهید ، برنج را با چند لیوان اب و مقداری نمک داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد سپس با اب ولرم ابکشی کنید ( زمانی برنج را ابکشی کنید که وقتی دانه برنج را میان دو انگشت میفشارید مغز ان کمی خام و اطراف ان کمی نرم باشد ).

 

داخل ماهیتابه روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید ، یک پیاز و سیرها را ریز خرد کنید و داخل روغن تفت دهید تا نرم شود سپس قارچ های خرد شده و نخود فرنگی را اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید.

داخل کاسه ای مخلوط نخود و قارچ تفت خورده ، فلفل سبز خرد شده ، ذرت ، گوجه فرنگی خرد شده و برنج آبکشی شده را اضافه و با چنگال مخلوط کنید ، ته قابلمه کمی روغن بریزید و سیب زمینی حلقه شده قرار دهید سپس مواد پلو را داخل قابلمه بریزید و حرارت را زیاد کنید تا بخار کند ، نصف لیوان اب و مقداری روغن روی برنج بریزید و حرارت را کم کنید و دم کنی را بگذارید تا برنج دم بکشد.

در این فاصله کوفته ها را اماده کنید ، گوشت چرخ کرده را با 1 پیاز رنده شده ، نمک و فلفل مخلوط کنید و بصورت کوفته هایی در اورید و در روغن سرخ کنید ، پس از اماده شدن برنج را در ظرف بکشید و با گوشت قلقلی تزیین و سرو کنید.

2.9/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا