تازه های مهارتهای زندگیتازه های هنر در خانهغذاهای اصلیفوت و فن آشپزیهنر خانه داری

آموزش دم کردن زعفران

آموزش دم کردن زعفران

 

ashpaziha (2)

زعفران گیاهی است بومی اروپا و آسیا که اغلب به صورت خشک شده به عنوان ادویه و دم کرده استفاده می شود. همان طور که همه ی شما خوب می دانید این ادویه خیلی هم گران است. دلیل آن هم این است که حدود 400 هزار کلاله ی گیاه زعفران، تنها یک کیلوگرم از این ادویه را در اختیار ما قرار می دهد.

برای تهیه و دم کردن زعفران ابتدا مقداری از آن را داخل هاونی کوچک با مقداری شکر یا 1 حبه قند بسائید سپس 1 قاشق چایخوری از آن را با نصف فنجان آب جوش مخلوط کنید و بگذارید روی بخار آب یا برنج در حال پخت دم بکشد و رنگ بیندازد.

مقدار بیشتر زعفران موجب بیشتر شدن رنگ زعفران میشود، این محلول را میتوانید بیشتر تهیه کنید و درون شیشه در بسته و داخل یخچال تا 1هفته نگهداری کنید.

 نکته ها:

 هرچه آب جوش تر باشد و هرچه زعفران بیشتر سائیده شود رنگ بیشتری خواهد داد، استفاده از قند یا کمی شکر برای نرم تر شدن و سایش بیشتر زعفران است.

 اگر در مناطق مرطوب زندگی میکنید ممکن است زعفران شما کمی نرم شود، برای خشک کردن زعفران میتوانید ان را به مدت 30 ثانیه داخل ماکروویو قرار دهید تا نم آن گرفته شود.

همچنین میتوانید آن را درون قاشقی فلزی کمی روی حرارت مستقیم حرکت دهید اما مراقب باشید تا نسوزد، پس از آنکه خنک و ترد شد زعفران را طبق روش گفته شده بسائید و دم کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا