انواع دسرانواع ژلهغذاهای اصلی

 ژله سورپرایز رولتی + طرز تهیه

ژله سورپرایز رولتی + طرز تهیه

ashpaziha

مواد لازم :

 

 

ژله قرمز توت فرنگی
  1 بسته
ژله سبز لیمو     1 بسته
مارشمالو   3 بسته بلند
شیر
نصف لیوان
آب     یک و نیم لیوان

 

مارشمالو بسته هایی که داخل عکس هست  و رنگ مارشمالو خیلی مهم نیست و این بسته ها مانند بافته مو است و سه رنگ بهم بافته شده دارد.

foodd3

هر بسته 25 گرم وزنش هست یعنی برای این ژله کلا 75 گرم مارشمالو نیاز داریم.اگه از بسته های اصلی مارشمالو که شامل دو رنگه جدا هست گرفتید فقط 75 گرم را استفاده کنید.ولی سعی کنید بسته ها را برای درست کردن خمیر فوندانت نگهدارید. چون برای تهیه خمیر فوندانت،فقط رنگ سفید مارشمالو را نیاز داریم.

 

ظرفهای مورد نیاز برای این ژله، یک سینی مستطیل کوچک که ژله قرمز را داخلش درست کنیم که نمی خواهیم این ژله عمق داشته باشد فقط ضخامت 2-3 میلیمتر کافی است. و برای اینکه ژله رول را داخل ژله اصلی بگذاریم یه ظرف استوانه ای که دیواره هایش بلند باشد نیاز داریم. من از ظرفی که داخل چای خشک میریزیم استفاده کردم.

 

ژله قرمز رنگ را با نصفه لیوان آب جوش حل میکنیم و میگذاریم داخل ماکروفر به مدت 30 ثانیه تا کاملا تمام ذرات پودر ژله داخل آب حل شود شما میتوانید تمام این مراحل را روی گاز انجام بدهید و پودر ژله را با آب روی گاز بگذارید و مرتب هم بزنید تا حل بشه و بعد مارشمالوهای تکه تکه شده را اضافه کنید و اینقدر هم بزنید تا مارشمالوها کاملا آب شود و یا میتوانید تمام مراحل را داخل ماکروفر انجام بدهید. حدود 1 دقیقه مارشمالوها را که داخل ژله قرمز ریختید داخل ماکروفر بگذارید و بعد ظرف را بیرون بیاورید و هم بزنید.3 الی 4 بار این کار را تکرار کنید تا تمام مارشمالوها آب شود.

 

 

foodd4

ژله را داخل سینی بریزید و به مدت 10 -15 دقیقه داخل یخچال بگذارید تا ببندد. برای انتخاب رنگ این ژله هیچ اجباری نیست کاملا دلبخواهی است فقط رنگ ژله پایه و اصلی نباید خیلی تیره باشد تا  ژله سورپرایز داخل یا همان ژله قرمز بتواند خودش را نشان بدهد.تا وقتی ژله قرمز ببندد باید ژله پایه یا سبز رنگ را با یک لیوان آب جوش آماده کنید و به مدت 1 دقیقه داخل ماکروفر بگذارید تا تمام ذراتش حل شود و بگذارید کاملا خنک شود و بعد شیر را اضافه کنید و هم بزنید.

 

داخل ظرف استوانه ای به ارتفاع 1-2 سانتیمتر ژله سبز را بریزید و داخل فریزر به مدت 5 دقیقه بگذارید تا نیم بند شود.

 

ژله قرمز را با چاقو به 3 قسمت تقسیم کنید و شروع به رول کردنش کنید.همینطور که داخل عکس میبینید، مارشمالوها به رنگ صورتی روشن روی ژله هستند و چسبناک و باعث میشند که موقع رول کردن مثل یه چسب عمل کنند. بعد از اینکه رول ردیف اول تمام شد، رول را روی ردیف دوم میگذاریم و به رول کردن ادامه میدهیم همینطور تا به آخر که مثل یه گل رز میشود.

 

foodd5

ژله سبز نیم بند را از داخل فریزر دربیاورید و رول قرمز را داخل آن بگذارید و مابقی ژله سبز را که تا الان خنک خنک شده را رویش بریزید و بگذارید داخل یخچال یا فریزر تا کامل ببندد.

این مرحله مهمترین قسمت کار هست. اگر ژله سبز یکم فقط یکم گرما داشته باشه باعث میشه مارشمالوها آب بشه و حالت چسب از بین میرود و رول باز میشود و میاید بالای ظرف.

همیشه برای تمام ژله هایی که در دو مرحله درست میشود که اول یک ژله را درست میکنیم و در مرحله بعد ژله مایع دیگه ای را روش می ریزیم، باید غلظت ژله دوم مثل سفیده تخم مرغ شده باشد.

میبینید که رول ژله از هم باز شده ولی نگران نباشید این ژله هم قشنگ است ولی فقط نصفش و بقیه ان فقط یه رنگ دارد.

 

foodd6

ژله آماده شده را داخل ظرف سرو برگردانید و مثل عکس برش بدهید شبیه قاچ هندوانه است.

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا