تازه های شستشو ، نظافت ، لکه گیریغذاهای اصلیهنر خانه داری

روش تی کشیدن زمین

روش تی کشیدن زمین

 

ashpaziha (3)

اگر زمین زیر پای شما کمی چسبناک شده ، وقت تی کشیدنش رسیده . چون چیز پیچیده ای در مورد تی کشیدن وجود ندارد ، ابزار و تکنیک درست ، تی کشیدن را موثر تر می کند و از طاقت فرسایی آن می کاهد .

محیط را تخلیه کنید . هرچیزی اعم از میز و صندلی و چیزهای دست و پا گیر دیگر را از محیط خارج کنید .اگر قصد تمیز کردن هر کدام از این ها را هم دارید ، ابتدا قبل از تی کشیدن این ها را تمیز کنید . به این ترتیب اگر چیزی روی زمین بیفتداز قبل تمیز شده است .

اگر پیشخوانها یا سطح میزها را میخواهید تمیز کنید ، همان ابتدا این کار را انجام دهید .

هر کسی که مزاحم کار شما می شود و می خواهد روی سطح آن محیط راه برود را به بیرون از خانه بفرستید ! کسانی مثل کودکان ، هم خانه تان ، مهمان ها یا حیوانات خانگی تان .

اول از همه زمین را جارو بکشید . ممکن است جارو کشیدن ، سطحی که می خواهید آن را با تی تمیز کنید کاری بیهوده به نظر بیاید اما بهتر است بدانید تی نقش وحشتناکی را در پاک کردن گرد و غبار و ذرات ریز و مو … انجام می دهد ! اگر محیط جارو نزده را تی بکشید فقط کثیفی ها را از سمتی به سمت دیگر هل داده اید و این جز زخمی کردن سطح و خش انداختم روی آن سود دیگری ندارد .شوینده ی مد نظرتان را درون سطل حاوی آب گرم بریزید . آب را اندازه ای بریزید که سطح سر تی را دربرگیرد . قسمتی از سطل را خالی بگذارید تا برای گذاشتن تی در آن دچار مشکل نشوید .

از شوینده با توجه به دستورالعمل گفته شده روی بسته بندی آن استفاده کنید و فقط مقداری بریزید تا آب کمی کف کند . به اندازه ی نیاز از شوینده استفاده کنید . استفاده ی بیش از حد جز خراب کردن سطح زمین سود دیگری ندارد.

از ماده ی شوینده ی ماشین ظرف شویی هم می توانید استاده کنید . مقداری کمی از آن را به آب اضافه کنید کافی است .

تی را درون سطل حاوی ماده شوینده فرو برید و بگذارید کامل خیس شود . بعضی اوقات یک تی خشک و سفت شده کمی زمان می خواهد تا نرم شود .

تی را بچلانید تا خیسی آن گرفته شود . شما آن را مرطوب نیاز دارید نه خیس .

از گوشه ی اتاق شروع کنید . تی را از طول محیط حرکت دهید و کمی فشار وارد کنید تا کثیفی را پاک کند . وقتی کار قسمتی را تمام کردید یا تی کثیف شده بود ، آن را دوباره خیس کنید و بعد بچلانید و سراغ قسمت بعدی بروید .

برای چوب های طرح دار ، تی را به صورت عدد 8 انگلیسی حرکت دهید .
اگر کثیفی با یک بار تی کشیدن پاک نشد ، برای دوباره تی کشیدن آن محیط دست به کار شوید .

در تمام طول زمین با همین روش ادامه دهید .از قدم گذاشتن روی قسمت های که تازه تی کشیده اید خودداری کنید . چون در غیر این صورت همه گرد و غبار چسبیده به کفش شما ، به زمین می چسبد و آن را گل آلود میکند . اگر روی جای مرطوبی قدم گذاشتید ، پشت سرتان تی را هم روی زمین بکشید تا رد پا ها را پاک کند .اجاره دهید محل تی کشیده شده خودش خشک شود . برای سرعت در عمل خشک شدن ، در ها و پنجره ها را باز بگذارید . خشک کردن دستی زمین تا زمانی که رگه های چرک روی زمین نمانده باشد , لازم نیست. این کا را به دست هوا و باد بسپارید .لوازمی را که از اتاق برده بودید به اتاق بازگردانید و سر جایشان بگذارید .وقتی کارتان تمام شد ، تی را جایی آویزان کنید تا خشک شود . اگر آن را در سطل باقی بگذارید ، شروع به پوسیدن و بوی بد گرفتن می کند . آن طوری آویزان کنید که سر خیس تی رو به پایین باشد و آب از آن خارج شود .آب کثیف تی را در یک توالت از آن خارج کنید . توالت جای بهتری برای تمیز کردن چیزی که مواد جامد ممکن در آن باشد است این طوری دیگر هیچ سینک کثیفی نیز نخواهید داشت .

زیاد لازم نیست ولی می توانید قبل آویزان کردن تی , یک بار دیگر آن را شتسه و بچلانید تا آبش گرفته شود . به این ترتیب کثیفی یا شوینده ها باقی نمی مانند روی تی .

تی با مواد و آبی که به خود می گیرد ، سنگین می شود بنابراین در انتخاب تی ای که برای کارتان انتخاب میکنید ، دقت کنید . اندازه تی را با توجه به محیطی که می خواهید تمیز کنید انتخاب کنید .

در میحط های باریک مثل راه رو ها و ورودی ها ابتدا قسمت های پایین و بعد وسط را تی بکشید.

تی های رشته ای ، مخصوصا آنهایی که از فیبر طبیعی ساخته شده اند ، از بهترین ها هستند اما برای محیط های کوچک می توانید از تی های اسفنجی استفاده کنید .

اگر تی کشیدن برای شما هیجانی ندارد ، موزیکی را برای خود پخش کنید و به این کار به عنوان یک کار در اوقات فراغت فکر کنید .

آب کثیف تی را مرتبا عوض کنید . اگر می بینید آب تی کثیف است ، آن را عوض کنید در غیر این صورت زمین را با آب چرک و کثیف تی کشیده اید .

استفاده از پادری خوب ، هم در داخل و هم در خارخ خانه ، میتواند در جلوگیری از ورود بسیاری گرد و غبار کمک کند . سعی کنید که در داخل خانه کفش نپوشید .

از چلاندن تی با دست هایتان خودداری کنید . غیر از کثیفی هایی که تی دارد ، ممکن در لابه لای آشغال های جمع شده ، خرده شیشه هایی نیز وجود داشته باشد که به پوست شما آسیب می زند . سطلی تهیه کنید که دستگاه چلاندن تی دارد .

از شوینده های اسیدی مثل سرکه برای زمین های سنگی  استفاده نکنید . سنگ مرمر ، گرانیت و ورقه های سنگی توسط اسید آسیب می بینند .

هیچ وقت چوب های سخت در حال پوسیدن را تی نکشید چون آب به آنها آسیب میزند .

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا