آشپزی امروز سر آشپزانواع نان و خمیر نان و خمیر پیتزاتازه های آموزش انواع غذاهاغذاهای اصلی

طرز تهیه پیراشکی کالباس عروسکی

طرز تهیه پیراشکی کالباس عروسکی

ashpaziha

آب ولرم 3/4 لیوان . آرد 2 لیوان . نمک 1/2 قاشق چایخوری . خمیر مایه 1 و نیم قاشق چایخوری

شکر 1/2 قاشق چایخوری . کره 30 گرم . دانه فلفل سیاه برای چشم عروسک ها

مواد داخل پیراشکی کالباس عروسکی

 

سس گوجه مقدار لازم . کالباس 200 گرم . پنیر پیتزا 1/2 لیوان . تخم مرغ 1 عدد . شیر 2 قاشق غذاخوری

 ashpaziha (2)

 

طرز تهیه : پودر خمیر مایه و آب ولرم را مخلوط کنید و به مدت 10 دقیقه کناری قرار دهید تا استراحت کند ، پس از این مدت آرد ، نمک و کره نرم شده را اضافه و مواد را خوب باهم مخلوط کنید تا خمیر نرمی بدست بیاید.

 

خمیر را 10 دقیقه ورز دهید سپس خمیر را داخل کاسه ای که چرب کرده اید قرار دهید و روی کاسه را با نایلون بپوشانید و به مدت 1 – 2 ساعت کناری قرار دهید تا حجم خمیر دو برابر شود سپس خمیر را به 10 قسمت مساوی تقسیم کنید ( 9 خمیر برای تهیه بدن عروسکها و 1 خمیر را برای تهیه گوش و دهان عروسکها استفاده میشود ).

ashpaziha (3)

9 خمیر را به نوبت کف دست تان که چرب کرده اید باز کنید ، روی خمیر مقداری سس گوجه فرنگی بزنید سپس مقداری کالباس و پنیر پیتزای رنده شده بریزید و از اطراف خمیر را جمع کنید ، برای گوش ها و بینی هر عروسک نیز از همان خمیری که کنار گذاشته بودید دو مثلث و یک دایره کوچک دراورید و روی خمیر قرار دهید ، برای چشم ها نیز از فلفل سیاه استفاده کنید.

داخل سینی فر کاغذ روغنی بیندازید و خمیرها را پس از اینکه آماده شدند داخل سینی فر بچینید ، تخم مرغ و شیر را باهم مخلوط کنید و با برس روی خمیرها بزنید ، سینی را داخل فری که از قبل با دمای 200 درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است قرار دهید تا روی نان ها طلایی شود و نان ها بپزند سپس بهمراه سس گوجه فرنگی سرو کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا