کریسمس

طرز تهیه نان بابا نوئل برای کریسمس+هنر خانه داری

طرز تهیه نان بابا نوئل برای کریسمس

ashpaziha

این نان با تزئین بابا نوئل برای روز کریسمس در نظر گرفته شده است. خمیر آن همان نان شیرمال است که قبلا با آن آشنا شده اید. در ادامه مطلب با مواد لازم و طرز تهیه نان بابا نوئل آشنا می شوید.

مواد لازم:

خمیر نان شیرمال

زرده تخم مرغ: 1 عدد

شیر: 1 قاشق غذاخوری

رنگ قرمز خوراکی: به مقدار لازم

طرز تهیه:

مرحله 1 – خمیر شیرمال را طبق دستورالعمل آن تا آخر مرحله 2 انجام دهید.

مرحله 2 – بعد از اینکه حجم خمیر دو برابر شد، برای 2 دقیقه ورز ثانویه به آن داده و خمیر را دو قسمت کرده و یکی از آنرا دوباره نصف کنید.

مرحله 3 – تکه خمیر بزرگ تر را به کمک وردنه به شکل مخروطی در آورده و روی سینی فر که قبلا چرب کرده اید بگذارید. (سطح بزرگ مخروط صورت بابا نوئل و قسمت باریک کلاه را تشکیل می دهد.)

ashpaziha (2)

مرحله 4 – با تکه دیگر از خمیر یک مستطیل باز کرده بطوریکه اندازه سطح پائین خمیر مخروطی شود، سپس آنرا از یک سمت با قیچی یا چاقو برش بزنید تا جائیکه 1 سانت به لبه دیگر خمیر باقی بماند.

ashpaziha (3)

مرحله 5 – قسمت برش خورده را با احتیاط و با دو دست بلند کرده و روی صورت بابا نوئل قرار دهید و به کمک دست قسمتهای برش خورده را کمی پیچ دهید.

ashpaziha (4)

مرحله 6 – با مابقی خمیر یک تکه مستطیل باریک باز کرده و بعنوان لبه کلاه استفاده کرده، خمیر را از قسمت بالای مخروطی گرفته و به طرف پائین برگردانید، کمی از خمیر که چانه گرد کرده اید را بین لبه های کلاه قرار دهید و با مابقی خمیر بینی و چشم ها را در جای خود قرار دهید.

ashpaziha (5)ashpaziha (6)

مرحله 7 – روی نان را با دستمال تمیز پوشانده و در جای گرمی برای 30 تا 45 دقیقه قرار دهید تا حجم آن دوبرابر شود.

مرحله 8 – زرده تخم مرغ را با شیر زده و به کمک قلمو روی صورت بابا نوئل مالیده، به مابقی تخم مرغ به مقدار لازم رنگ قرمز افزوده و روی کلاه بمالید، چشم ها را نیز رنگ مشکی بزنید.

مرحله 9 – نان را در فر از قبل گرم شده با حرارت 200 درجه سانتیگراد به مدت 15 تا 20 دقیقه گذاشته تا پخته شود، برای طلایی شدن روی نان در چند دقیقه آخر از شعله بالای فر استفاده کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا