آشپزی امروز سر آشپزتازه های آموزش انواع غذاهاغذاهای اصلیغذاهای گوشتیغذای بین الملل

طرز تهیه ژیگوی فرانسوی با طمعی متفاوت

طرز تهیه ژیگوی فرانسوی با طمعی متفاوت

ashpaziha

آماده سازی: 1 ساعت
مدت انتظار: 2 ساعت
مجموعاً: 3 ساعت

مواد اولیه :

برای 10 نفر
گوشت 1قطعه ( ران گوسفند یا گوساله)
سیر 10حبه
سیب زمینی 3عدد
پیاز 2عدد
رب گوجه فرنگی 3قاشق غذاخوری
ترخان به میزان لازم
نمك به میزان لازم
فلفل به میزان لازم

استخوان ران را خارج کنید و چربی های اضافی روی گوشت را با چاقو جدا کنید و دور بیندازید سپس داخل گوشت را با چاقو سوراخ هایی ایجاد کنید و داخل هر کدام 1 عدد سیر و مقداری ترخون وارد نمایید.

طرز تهیه 1 : داخل قابلمه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود سپس گوشت را در روغن داغ تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند ؛ پیاز خلالی خرد شده ، رب گوجه فرنگی و 4 لیوان آب را به گوشت اضافه نمایید و حرارت را کم کنید تا ژیگو بپزد و آب غذا تمام شود ( در پایان پخت نمک و فلفل اضافه کنید ).

پس از پخت ژیگو را به صورت رولتی برش بزنید و سس باقی مانده را روی گوشت بریزید و سرو کنید ( میتوانید سیب زمینی را به صورت مکعب های کوچک خرد کنید و با مقداری سیر خرد شده سرخ کنید و دور ژیگو بچینید ).

طزر تهیه 2 : برای تهیه ژیگو در فر ابتدا فر را با دمای 160درجه سانتیگراد روشن کنید ؛ سیب زمینی ها را به صورت مکعب های درشت خرد کنید ، ته سینی فر را چرب کنید و سیب زمینی و چند سیر با پوست را داخل سییی بریزید و پخش کنید سپس گوشت را روی سیب زمینی ها قرار دهید.

روی گوشت را با کره یا روغن مایع خوب چرب کنید و نمک و فلفل بپاشید سپس 2 لیوان آب اضافه کنید و به مدت 2 – 3 ساعت داخل فر قرار دهید تا گوشت بپزد ( برای تست گوشت چاقویی را داخل گوشت فرو ببرید و اگر پس از بیرون کشیدن خون دیدید یعنی گوشت نپخته است ).

پس از پخت سیب زمینی های کباب شده را داخل ظرف بریزید ، ژیگو را با چاقو به صورت رولت های باریکی برش بزنید و روی سیب زمینی ها قرار دهید و در انتها عصاره ای را که ته سینی باقی مانده است روی گوشت بریزیدو سرو کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا