تازه های شستشو ، نظافت ، لکه گیریغذاهای اصلیهنر خانه داری

نکته هایی برای تمیز کردن لباس‌های سفید+شست وشوی لباس

نکته هایی برای تمیز کردن لباس‌های سفید+شست وشوی لباس

ashpaziha

لباس‌های به رنگ روشن همیشه یک نوع نگرانی را برای صاحب آن به دنبال دارد زیرا در تمام این‌مدت فرد نگران کثیف شدن لباس‌های خود است. توجه به نکات زیر کمک می‌کند تا آنها را همیشه تمیز نگه دارید.

● کنترل تمیزی

لباس‌های سفید را به محض درآوردن از تن بازرسی کنید. زیر بغل‌ها، گردن و محل‌های انشعاب لباس را از نظر عاری بودن از هرگونه لکه کنترل کنید. اگر می‌توانید مواردی که با ماشین‌لباسشویی قابل شستشو است را قبل از اینکه کثیفی کاملاً جذب لباس شود یا ماسیده بشود تمیز کنید.

● لکه‌های چربی

لکه‌های چربی به کار بیشتری نیاز دارند. اطمینان حاصل کنید خشکشویی برای سفید کردن پارچه‌های روشن راه‌حل‌های معینی از قبیل ماشین مخصوص و یا حلال خاصی به کار می‌برد. این کار از زرد شدن لباس‌های سفید که یک مشکل عمومی در خشکشویی‌هاست جلوگیری می‌کند.

● شست‌وشوی صحیح

قبل از هر کاری لباس‌ها را در آب با گرمای مناسب شست‌وشو دهید سپس به آن سفیدکننده‌ها را اضافه کنید. اگر لکه‌ها هنوز باقی مانده‌اند آنها را در آب‌گرم همراه با سفیدکننده به مدت ۳۰ دقیقه نگه‌دارید سپس آنها را بشویید یا از آب لیمو (برای لکه‌های غذا) استفاده کنید، سپس بگذارید تا در آفتاب خشک شوند آنگاه مجدداً آنها را بشویید.

● بررسی اتو

مطمئن شوید از اتو آب کثیف نمی‌چکد و لبه‌های آن نزده است، چرا که لبه‌های اتو مستقیماً با لباس تماس دارد. اگر اتو تمیزکننده خودکار دارد مرتباً از آن استفاده کنید تا از چکیدن آب کثیف جلوگیری شود، اتوی گرم را روی موم کاغذی حرکت دهید تا آهار آن پاک شود و اگر احیاناً لباس با لکه‌های زردرنگ کثیف شد سریعاً آن را بشویید. استفاده از آب مقطر بسیار مناسب است و تفاوتی در شرایط نگهداری البسه سفید ایجاد نمی‌کند.

● در مورد عادات قدیمی تجدید نظر کنید

اگر اولین فکر شما رسیدن به سفیدکننده کلرین است باید در آن تجدیدنظر کنید. هر چند این سفیدکننده لباس‌های کتانی محکم سفید را در آب‌گرم تمیز می‌کند ولی بسیاری از کارشناسان استفاده از آن را برای لباس‌هایی با جنس نایلون، پلی‌استرها و سینتتیک‌ها پیشنهاد نمی‌کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا