انواع نان و خمیر نان و خمیر پیتزا

طرز تهیه خمیر پیتزا به همراه سس پیتزا ( آموزش تصویری)

دستور پخت خمیر پیتزا به همراه سس پیتزا

 

How to - the - dough pizza - with - Sauces - Pizza (1)

How to - the - dough pizza - with - Sauces - Pizza (2)

How to - the - dough pizza - with - Sauces - Pizza (3)

این خمیر برای کسی که بار اولش هست خمیر پیتزا درست میکنه خیلی راحته.
عموما استفاده از سس کچاپ بعنوان سس روی خمیر پیتزا رایج هست؛ پیشنهاد میکنم برای یک بار هم که شده این سس رو امتحان کنید؛ مطمئن باشید دیگه سراغ سس کچاپ نمیرید.

مواد لازم جهت تهیه خمیر پیتزا :
شکر 1/2 ق چ
آب ولرم 1 پیمانه
خمیر مایه 2 ق چ ( اکتیو درای ایست)
روغن زیتون خالص 2 ق غ
آرد سفید 350 گرم یا 2 و 1/3 پیمانه
نمک 1 ق چ

مواد لازم جهت تهیه سس گوجه :
روغن زیتون 1 ق غ
پیاز قهوه ای کوچک 1 عدد
رب گوجه فرنگی 1 ق غ
گوجه فرنگی 400 گرم
چند برگ ریحان تازه

برای تهیه خمیر، شکر و آب گرم را در کاسه ای بریزید و خمیر مایه را روش بپاشید و روی کاسه رو بپوشانید و به مدت 7-8 دقیقه صبر کنید تا خمیر مایه فعال بشه و حالت اسفنجی پیدا کنه. درجه حرارت آب خیلی مهمه که زیاد داغ نباشه که مخمرها رو بکشه ، کمی از دمای بدن بیشتر باشه بین 37-40 درجه ، با انگشت کوچیک دستتون دما رو تست کنید و یا میتونید لیوان آب را 30 ثانیه داخل ماکروفر بگذارید که گرم بشه.
بعد از اینکه مخمرها فعال شد، روغن زیتون را اضافه کنید و بعد نمک و آرد را کم کم اضافه کنید و با دست یا قاشق چوبی خوب مخلوط کنید تا یه خمیری درست بشه و بعد به سطح آردپاشی شده منتقل کنید و به مدت 8 دقیقه ورز بدید تا خمیر نرم و الاستیکی بشه.
اگر استند میکسر دارید که خیلی راحت تمام مواد را بعد از فعال شدن مخمرها، داخل کاسه همزن بریزید با سر مخصوص ورز دادن خمیر به مدت 4-5 دقیقه خمیر را ورز بدید.
طریقه ورز دادن خمیر را میتونید در تصاویر ببینید ؛ با یک دست خمیر را بگیرید و با کف دست دیگه خمیر را به جلو هل بدید و دوباره برگردونید سرجاش و بالعکس تا یه خمیر کاملا نرم و لاستیکی پیدا کنید.
خمیر را منتقل کنید به یک کاسه بزرگ که از قبل چرب شده و روی کاسه را سلفون بکشید و در جای گرم بگذارید به مدت یکساعت یا تا زمانیکه سایزخمیر دو برابر بشه .

How to - the - dough pizza - with - Sauces - Pizza (6)

 

How to - the - dough pizza - with - Sauces - Pizza (4)

 

How to - the - dough pizza - with - Sauces - Pizza (5)

 

برای درست کردن سس گوجه ؛ گوجه فرنگیها را پوست بگیرید میتونید 2-3 دقیقه داخل ابجوش بندازید و بعد از آبجوش دربیارید و داخل اب یخ بندازید که شوک حرارتی باعث میشه پوست گوجه به راحتی کنده بشه، بعد گوجه ها رو خورد کنید.
پیاز رو ریز خورد کنید و داخل روغن روی شعله ملایم به مدت 5-6 دقیقه تفت بدید تا نرم و سبک بشه ( پیاز سرخ کرده نمیخواهیم) ، بعد رب گوجه را اضافه کنید و به مدت یک دقیقه تفت بدید و در اخر گوجه خورد شده را اضافه کنید و زیر شعله رو کم کم کنید و اجازه بدید گوجه ها به مدت 10 دقیقه بپزه تا زمانیکه غلظت سس را پیدا کنه؛ هر از گاهی هم بزنید و گوجه های نرم شده را با پشت قاشق له کنید و در اخر برگهای ریحان کمی خورد کرده را اضافه کنید، میتونید از ریحان خشک هم استفاده کنید.

 

How to - the - dough pizza - with - Sauces - Pizza (7)
طریقه پخت خمیر :
اگر سنگ مخصوص پخت پیتزا دارید ، اول از همه بگذارید داخل فر و فر را با دمای 475 درجه فارنهایت یا 240 درجه سانتیگراد روشن کنید.
با پشت دست بزنید داخل خمیر پف کرده تا هوای داخلش گرفته بشه و بعد ظرف را روی سطح آردپاشی شده برگردانید. خمیر را به 4 قسمت تقسیم کنید و هر چونه را به شکل یک توپ در بیارید. با وردنه هر چونه را به قطر 22 سانتیمتر باز کنید و به سینی فر از قبل چرب شده منتقل کنید و اگر از سنگ مخصوص پیتزا استفاده میکنید قبل از منتقل کردن خمیر حتماسنگ را اردپاشی کنید.
یک سانت فاصله از لبه خمیر بدید و بعد سس گوجه را روش بمالید.
مخلفات روی پیتزا بسته به سلیقه خودتون را اضافه کنید و هر پیتزا را به مدت 12-15 دقیقه بپزید.
خمیر پیتزا رو میتونید فریز کنید؛ چونه ها را داخل سلفون و سپس کیسه زیپ بگ بگذارید و تا یکماه فریز کنید. خمیر مایه ممکنه کمی پف اصلیش رو از دست بده ولی تفاوتش با خمیر تازه خیلی اندکه و در مزه هم تاثیری نداره.

 

How to - the - dough pizza - with - Sauces - Pizza (8)َ

 

++++++++++

++++++++++

++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا