تازه های آموزش انواع غذاها

طرز تهیه پاستای جعفری

طرز تهیه پاستای جعفری

طرز تهیه پاستای جعفری تازه

آماده سازی: 30 دقیقه

مواد اولیه :

برای 3 نفر
جعفری 1/4 فنجان (ریز شده)
آرد 2 فنجان
تخم مرغ 3 عدد بزرگ یا بیشتر در صورت لزوم
روغن زیتون 1 قاشق سوپخوری (فوق بکر)

Mode - preparation - pasta - Parsley

تخم مرغ ها، جعفری و روغن زیتون را در یک همزن مخلوط کنید و از سر مخصوص خمیر استفاده کنید.آهسته آرد را به مواد دیگر اضافه کنید تا خمیر به شکل یک توده در بیاید. شاید لازم باشد چند بار خمیر را با کاردک از سر مخصوص خمیر بیرون بیاورید تا همزن بتواند خمیر را مخلوط کند. اگر خمیر به شکل یک توده در نیامد، می توانید یک زرده تخ مرغ دیگر اضافه کنید و خمیر را کمی دیگر مخلوط کنید. اگر هنوز به هم نچسبید سفیده ی تخم مرغ را اضافه کنید. خمیر باید زیر دست کمی مرطوب باشد اما زیادی چسبناک نباشد. اگر زیادی چسبناک بود کمی آرد اضافه کنید تا رطوبت را به خود بگیرد.

Mode - preparation - pasta - Parsley (3)

سپس خمیر را با دست ورز دهید. خمیر را روی یک سطح هموار آردپاشی شده قرار دهید و 3 تا 4 دقیقه ورزد دهید تا خمیر نرم و یکدست شود و بافتی شبیه به مخمل پیدا کند. بعد از ورز دادن روی خمیر را با حوله بپوشانید و بگذارید حداقل 20 دقیقه بماند سپس آن را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید تا برای رول کردن اندازه اش مناسب باشد

Mode - preparation - pasta - Parsley (4)

مرحله ی بعدی این است که خمیر را با وردنه یا ابزار همزن پهن کنید. خمیر را با ضحیم ترین سر همزن پهن کنید سپس از وسط تا بزنید و تکرار کنید. این تا زدن کمک می کند مطمئن شوید همه جای خمیر ورز داده می شود. خمیر را فقط با ضخیم ترین سر همزن تا کنید. بعد از اینکه 2 تا 3 مرتبه این کار را انجام دادید دستگیره را روی حالت باریک تر بگذارید تا زمانی که به دومین یا سومین حالت باریک برسید. ما در حالت چهارم یا پنجم دست از کار کشیدیم. اگر خمیر خیلی بلند شده بود و نمی توانستید با آن کار کنید می توانید آن را نصف کنید تا رول کردن آن آسانتر شود.

Mode - preparation - pasta - Parsley (1)
سپس پاستا را به شکل موردل علاقه ی خود که در غذای خود از آن استفاده می کنید برش دهید. برای اینکار از ابزار برش دهنده ی همزن استفاده کنید. ما نوارهای پهن تری می خواستیم برای همین از تیغه ی فتوچینی استفاده کردیم. بعد از برش دادن پاستا روی نوارها را مقدار زیادی آرد بپوشید. به این شکل به همدیگر نمی چسبند. اگر توری آویزان کردن پاستا ندارید آنها را به شکل توده ای داخل یک تابه ی بزرگ یا سینی فر قرار دهید. حتماً تا 1 ساعت هر 10 دقیقه یکبار آنها را هم بزنید تا هم قبل از پختن خشک شوند و هم به همدیگر نچسبند.

Mode - preparation - pasta - Parsley (2)

 

طرز پخت پاستای تازه

یک قابلمه ی بزرگ آب را به جوش بیاورید. یکی دو قاشق سوپخوری روغن زیتون اضافه کنید تا نگذارد نودل ها موقع پختن به هم بچسبند. زمانی که به جوش آمد مقدار مناسبی نمک به آن اضافه کنید. پاستا را قبل از قرار دادن داخل آب جوش بتکانید تا آرد اضافی از آن جدا شود و دسته دسته داخل آب جوش قرار دهید. پاستای تازه خیلی سریع می پزد پس هر 30 ثانیه یکبار آن را بچشید تا به میزان پختگی و نرمی مورد نظر رسیده باشد.

+++++++++++++++

+++++++++++++++

+++++++++++++++

+++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا