تازه های آموزش شیرینی پزی

طرز تهیه شیرینی مربایی؛ آلمانی؛ مشهدی

طرز تهیه شیرینی مربایی؛ آلمانی؛ مشهدی

 

Mode - Preparation - sweets - jam - German - Mashhad (2)

شیرینی مربایی که معرف حضور همه هست ولی اینکه اول اسمش مربایی بوده بعد شده مشهدی یا آلمانی رو اطلاعی ندارم فقط میدونم که خیلی خیلی شیرینی خوشمزه ای هست.

 

مواد لازم :

آرد 300 گرم
پودر قند 50 گرم
کره 150 گرم
شیر 30 میلی لیتر یا 2 ق غ
شربت بار 30 میلی لیتر یا 2 ق غ
وانیل 1/2 ق چ
زرده تخم مرغ 1 عدد

جهت تزئین روی شیرینی
پودر پسته ؛ پودر بادام؛ مربا؛ شکلات

 

مواد لازم جهت تهیه شربت بار :

شکر 250 گرم یا 1و 1/4 پیمانه
آب نیم پیمانه
گلاب 30 میلیلیتر یا 2 ق غ
آبلیمو 1/2 ق چ
زعفران دم کرده 1 ق چ

با این مقدار مواد شربت باری که درست میشه بیشتر از مقدار مورد نیاز هست ولی میتونید اضافه شربت را داخل شیشه دربسته داخل کابینت نگهدارید و برای مصارف بعدی استفاده کنید.

 

طرز تهیه شربت بار:

شکر+ آب + گلاب را داخل شیرجوش ریخته روی شعله ملایم گذاشته تا شکر حل بشه حدود 10 دقیقه ممکنه طول بکشه بعد از اینکه شکر حل شد دیگه با قاشق فلزی هم نزنید بعد زعفران را اضافه کنید و 3-4 دقیقه دیگه بگذارید روی حرارت باشه ؛ اگر میخواهید شربت بار به مدت طولانی نگهدارید؛ برای جلوگیری از شکرک زدن قلمو را خیس آب کنید و دیواره های قابلمه را تمیز کنید این حرکت مانع این میشه که شکرها ی دور قابلمه دوباره وارد شربت بشه و نمیگذاره شکرک بزنه بعد آبلیمو را بریزید و بگذارید یه 2 دقیقه دیگه روی حرارت باشه؛ شربت غلیظی درست میشه که همون شربت بار هست که میتونید در تهیه رولت؛ حلوا؛ زولبیا بامیه و …. استفاده کنید.
اگر فقط برای شیرینی شربت درست میکنید مقدار مواد را کمتر کنید و نیاز به آبلیمو و تمیزکردن دیواره قابلمه با قلموی خیس ندارید.

 

طرز تهیه شیرینی :

کره که قبلا در دمای محیط بوده و نرم شده را به همراه پودر قند به مدت 3 تا 5 دقیقه با همزن بزنید و بعد زرده تخم مرغ و شربت بار را اضافه کنید و مخلوط کنید و بعد شیر و وانیل و در اخر سرعت همزن را کم کنید و آرد را کم کم اضافه کنید تا یه خمیر خوب درست بشه ؛ مقدار ارد را به گرم نوشتم نه پیمانه و همیشه همه آرد را مصرف نکنید ممکنه بسته به رطوبت هوا مقدار آرد کم و زیاد بشه ؛ تا دیدید خمیر به دست نمیچسبه کافیه؛ آرد اضافی نزنید که خمیر خشک بشه.
خمیر اماده شده را به شکل دیسک گرد کنید و داخل سلفون بپیچید و 1 ساعت یا بیشتر داخل یخچال بگذارید.
خمیر این شیرینی نرم و لطیفه و اگر سرد نباشه قالب زدنش سخت میشه پس اگر یه شب تا صبح هم خمیر تو یخچال بمونه بهتر هم میشه قالب زد.

Mode - Preparation - sweets - jam - German - Mashhad (3)

Mode - Preparation - sweets - jam - German - Mashhad (4)

Mode - Preparation - sweets - jam - German - Mashhad (5)

خمیر سرد شده را روی کاغذ روغنی پهن کنید و روش سلفون بگذارید و با وردنه بازش کنید یعنی وردنه با خمیر تماس نداشته باشه یا بین دو لایه پلاستیک یا کاغذ روغنی خمیر را به قطر نیم سانت باز کنید.
خمیر باز شده را قالب بزنید؛ برای این شیرینی نیاز به دوقالب کوچک و بزرگ داریم یه قالب گرد بزرگ و یه کوچیک که از داخلش مربا دیده بشه.
خمیر را با قالب بزرگتر قالب بزنید و داخل سینی فر بچینید و بعد داخل سینی با قالب کوچیکتر قالب بزنید و وسطش را خالی کنید و به مدت 10 دقیقه سینی فر را داخل یخچال بگذارید.
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت یا 180 درجه سانتیگراد روشن کنید.
شیرینیها را به مدت 15 دقیقه یا تا زمانیکه زیرش طلایی رو به قهوه ای روشن بشه بپزید. بگذارید خنک بشه.
برای تزئین این شیرینی میتونید بنا به سلیقه و ذائقه از پودرپسته،نارگیل؛ بادام یا کنجد استفاده کنید.
داخل ظرفی یک قاشق عسل را با کمی آب رقیق کنید و با قلمو روی شیرینهایی که یک سوراخ گرد هم وسطش داره بمالید و داخل پودر پسته یا بادام بزنید و بگذارید کنار و روی شیرینهایی که کامل گرد هستند مربای زردآلو یا توت فرنگی یا … هرچی دوست دارید بمالید و دوتا شیرینی را مثل ساندویچ روی هم بگذارید.
اگر خلال پسته را پودر کنید رنگ سبز خوشرنگتری نسبت به پودر کردن خود پسته کامل دارید.

اگر دوست داشته باشید روش رو با شکلات تزئین کنید؛ قبل از اینکه دو شیرینی را بهم بچسبونید؛شیرینهایی که داخل پودر پسته زدید را کنارهم بچینید و کمی شکلات داخل ماکروفر آب کنید و داخل کیسه زیپ بگ بریزید و سرش را سوراخ کنید و اول یکجا امتحان کنید که از غلظت و روان بودن شکلات مطمئن بشید چون هرچی شکلات روان تر بشه طرحهای نازکتری روی شیرینی میتونید بزنید و شکیلتره؛ بعد به صورت حرکت رفت و برگشت سریع روی شیرینیها بریزید.
با این مقدار مواد و این سایز قالب جدود 25 عدد شیرینی درست شد.

Mode - Preparation - sweets - jam - German - Mashhad (1)

++++++++++++

++++++++++++

++++++++++++

 

4/5 - (123 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا