ولنتاین

طرز تهیه بیسکویت ولنتاین 2015 (آموزش تصویری)

طرز تهیه بیسکویت ولنتاین 2015

(آموزش تصویری)

Recipe - Biscuits Valentines - 2015 - Teaching - Image (2)
اگه خواننده این وبلاگ هستید، حتما میدونید که من علاقه زیادی به درست کردن بیسکویت دارم و تا بحال چندین دستور گذاشتم . ولی تمامی بیسکویتهای قبلی ؛ شوگر کوکیز بود و این بیسکویت از نوع شُرت بِرد هست ؛ یه توضیح مختصر درباره فرق این دو نوع بیسکویت بدم :

تفاوت از لحاظ مواد اولیه :

شرت برد، نوعی بیسکویت هست که در مواد اولیه آن شکر،کره ، آرد و گاها وانیل استفاده میشه ولی در شوگر کوکیز، تخم مرغ و بیکینگ پودر و جوش شیرین هم وجود داره.
بطور سنتی مقدار مواد در شرت برد به نسبت 3،2،1 هست یعنی یک واحد شکر و دو واحد کره و سه واحد آرد.

تفاوت از لحاظ طرز تهیه :

خمیر هر دو نوع بیسکویت؛ ابتدا باید داخل یخچال سرد بشه و بعد خمیر با وردنه باز بشه و قالب زده بشه ولی تنها شوگر کوکیز هست که بدون نیاز به پهن کردن خمیر و قالب زدن، میتونید خمیر را تویه دست گرد کنید و بپزید به اصطلاح بهش دراپ کوکی Drop cookies میگویند.

تفاوت از لحاظ بافت :

شرت برد، اصولا ضخیم تر و بافت سنگین تری نسبت به شوگر کوکیز داره و بدلیل مقدار کره بیشتر تردتر و شکننده تر وخوشمزه تر( بنظر من ) هست.

تفاوت در مدت زمان پخت :

مدت زمان پخت شرت برد بین 2-5 دقیقه بیشتر هست.

و اما دستور تهیه این بیسکویت خیلی خیلی خوشمزه که بدلیل گل رز و گلابی که داره طعم کاملا ایرانی یه چیزی تو مایه های سوهان قم داره و فوق العاده ترد هست.

مواد لازم :

پودر گل محمدی 1 ق غ یا ( گلبرگ گل رز خوراکی )
کره نرم 200 گرم
خاکه قند 100 گرم
آرد 300 گرم
نمک یک پنسه ( مقداری که بین دو انگشت شست و سبابه جا میشه )
گلاب یک و نیم ق چ

پودر گل محمدی که خودتون خشک کرده باشید به مراتب تمیزتر و خوش عطرتر هست نسبت به مدل بازاریش و میتونید از گلبرهای گل رز خوراکی هم استفاده کنید ولی عطر گل محمدی چیز دیگه ای هست.
گلبرگهای گل رز را خورد کنید، کره نرم را مکعبی خورد کنید.
داخل غذاساز،بلندر ؛ کره را با خاکه قند مخلوط کنید. نمک را به ارد اضافه کنید در دو مرحله داخل بلندر بریزید و پالس بزنید و در آخر گل محمدی و گلاب را اضافه کنید. اگر دیدید خمیر خشک هست و مقدار آرد زیاد بوده تا 1/2 ق چ دیگه میتونید گلاب اضافه کنید ولی ترجیحا همه آرد را یکمرتبه اضافه نکنید تا مشکلی پیش نیاد.
میتونید تمام مراحل را داخل کاسه انجام بدید و با چنگال مواد رو مخلوط کنید.
مواد داخل کاسه بلندر هنوز شکل خمیر به خودش نگرفته و خورده ؛ مواد را روی سلفون بریزید و با همون سلفون یا پلاستیک به شکل گرد در بیارید و مثل دیسک پهنش کنید، یعنی با دست ورز ندید.

Recipe - Biscuits Valentines - 2015 - Teaching - Image (3)

 

خمیر را به مدت یکساعت یا بیشتر داخل یخچال بگذارید تا استراحت کند.
فر را با دمای 150 درجه سانتیگراد یا 300 درجه فارنهایت روشن کنید.
برای باز کردن خمیر، بجای اینکه سطح کار را آردپاشی کنید؛ خمیر را مابین کاغذ روغنی و سلفون باز کنید.یعنی خمیر را روی کاغذ روغنی بذارید و روش سلفون یا پلاستیک گذاشته و وردنه کنید ؛ این روش مانع این میشه که خمیر خشک بشه و آرد بیشتری به خورد خمیر بره ؛ بنظر من روش کاربردی تریه.
خمیر شرت برد اصولا به ضخامت بیشتری باز میشه تا یک سانتیمتر ولی بسته به سلیقه میتونید ضخامتش رو کمتر بگیرید، فقط این نکته رو در نظر بگیرید که زمان پخت بسته به ضخامت فرق میکنه.
خمیر را قالب بزنید و روی سینی فر که از قبل کاغذ مخصوص انداختید، بچینید و به مدت بیست دقیقه بپزید. زمانیکه اطراف و لبه های بیسکویت طلایی بشه و تغییر رنگ بده، بیسکویت پخته.
من قالب قلب زدم و روش با مهر مخصوص سنت ولنتاین نوشتم ؛ چون بنظرم گل رز بی مناسب با روز عشق و ولنتاین نیست و میتونه یه هدیه خیلی خوب باشه.
طریقه کار با مهر مخصوص چاپ روی بیسکویت رو قبلا در پست جداگانه ای به همراه تصاویر گذاشتم که میتونید در لینک زیر ببینید :
چاپ روی بیسکویت

Recipe - Biscuits Valentines - 2015 - Teaching - Image (4)

 

++++++++++++

++++++++++++

++++++++++++

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا