انواع دسرتازه های آموزش شیرینی پزیکیک و شیرینی

شیرینی کره بادام زمینی و مربا خوشمزه

این شیرینی کره بادام زمینی و مربا خوشمزه یکی از ساده ترین و در عین حال لذیذ ترین شیرینی هایی است که تا به حال خورده اید. درستور پخت بسیار ساده ای دارد و برای یک صبحانه و یا حتی عصر همراه چای و قهوه مناسب است. برای آشنایی با این دستور به ساده ترین روش مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

شیرینی کره بادام زمینی و مربا خوشمزه

شیرینی کره بادام زمینی و مربا خوشمزه

مواد لازم:

1/2 فنجان کره بدون نمک ، در دمای اتاق
1 فنجان کره بادام زمینی خامه ای
3/4 فنجان شکر قهوه ای
1/3 فنجان شکر دانه ریز
1 عدد تخم مرغ بزرگ
2 قاشق چایخوری عصاره وانیل
1/2 قاشق چایخوری جوش شیرین
1/2 قاشق چایخوری نمک
1 1/3 فنجان آرد چند منظوره
پر كردن:
1 فنجان مربای میوه (من از مربای زغال اخته استفاده کردم)
1/3 فنجان بلوبری تازه ، یا هر نوع توت
تزئین
1/3 فنجان بادام زمینی بو داده عسل می توانید از بادام زمینی معمولی شور نیز استفاده کنید

دستور پخت:

فر را از قبل با 350 درجه گرم کنید ، و روی قالب خود را با کاغذ روغنی بپوشانید. کنار بگذارید. با همزن ایستاده یا همزن دستی ، کره بدون نمک و کره بادام زمینی را با هم خامه کنید تا سبک و پفکی شوند. بعد ، شکر قهوه ای و شکر دانه ریز را به آن اضافه کنید. هم بزنید تا خوب مخلوط و خامه ای شوند. در مرحله بعد ، تخم مرغ را اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شود. عصاره وانیل را به آن اضافه کنید. مخلوط کنید تا ترکیب شود.

در آخر نمک ، جوش شیرین و آرد چند منظوره را اضافه کنید. مخلوط کنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند. 2/3 خمیر را به صورت یک لایه در ته قالب آماده شده بریزید. در مرحله بعد ، مربا را روی خمیر بیسکویت به صورت یکنواخت پخش کنید. بعد ، اگر توت تازه اضافه می کنید ، آنها را روی مربا قرار دهید. باقی مانده خمیر را روی مربا بریزید. هر بار کمی خمیر بریزید، آن را صاف کنید و سپس روی آن مربا بریزید.

پس از تمام شدن این مراحل، در آخر روی آن بادام زمینی بریزید. به مدت 40-45 دقیقه ، یا تا زمانی که روی کیک قهوه ای طلایی شوند بپزید. اگر شیرینی خیلی زود قهوه ای می شوند ، یک تکه فویل روی آن قرار دهید به پخت ادامه دهید. قبل از برش و سرو بگذارید سرد شود. بقیه شیرینی را میتوانید در یک ظرف در یخچال نگه دارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا