تازه های آموزش شیرینی پزی

طرز تهیه کیک گردو و قهوه (آموزش تصویری)

طرز تهیه کیک گردو و قهوه (آموزش تصویری)

 

Cakes - walnut - and - coffee (1)

 

Cakes - walnut - and - coffee (2)

از اون نوع کیکهایی هست که مرتب باید درستش کرد برای صبحانه؛ عصرانه عالیه حتما حتما درستش کنید نه به تنهایی؛ بلکه با باترکریم روش که دو چندان خوشمزه تر میشه.

مواد لازم جهت تهیه کیک :

شیر 125 میلی لیتر
کره 75 گرم
نسکافه 1 ق غ ( پودر قهوه فوری)
شکر دانه ریز 110 گرم
گردو خرد شده 60 گرم
تخم مرغ 1 عدد
آرد سلف رایزینگ 1 پیمانه یا 150 گرم
باترکریم قهوه 2/3 پیمانه

مواد لازم جهت تهیه باتر کریم قهوه :

کره نرم 100 گرم
وانیل مایع 1 ق چ
پودر شکر( خاکه قند) 160 گرم یا 1 و 1/3 پیمانه
شیر (دلبخواهی)
پودر قهوه فوری 1 ق چ
آب جوش 1 ق چ

برای درست کردن این کیک طبق دستور باید از آرد سلف رایزینگ استفاده کنید که میتونید از بیرون تهیه کنید یا طبق دستوری که از قبل دادم در منزل تهیه کنید همش 5 دقیقه وقتتون را میگیره.
1 پیمانه آرد بردارید به اندازه 1 ق چ از مقدار آرد کم کنید و 1 و 1/2 ق چ بیکینگ پودر + 1/2 ق چ نمک اضافه کنید. و 3 بار الک کنید. این میشه آرد سلف رایزینگ میتونید به لینک زیر هم مراجعه کنید تا کاملتر بخونید.

https://www.ashpaziha.com/1393/10/recipe-flour-self-rising-at-home/l

برای این مقدار مواد به یک قالب مستطیل ؛ قالب کیک لوف یا کیک انگلیسی با ابعاد 8*19 سانتیمتر نیاز دارید که کف قالب و دیواره ها را کاغذ مخصوص شیرینی پزی بندازید.
فر را با دمای 160 درجه سانتیگراد یا 315 درجه فارنهایت روشن کنید.

Cakes - walnut - and - coffee (3)

داخل یک شیرجوش؛ پودر قهوه فوری و کره و شیر را بریزید روی شعله ملایم به مدت 2 دقیقه بگذارید تا کره آب بشه و قهوه داخل شیر حل بشه ولی قاشق نزنید بگذارید خودش حل بشه.
از روی حرارت بردارید و شکر را اضافه کنید و با قاشق چوبی هم بزنید و بعد گردوی خرد شده را اضافه کنید و اگر خیلی داغه بگذارید کمی خنک بشه و بعد تخم مرغ را که قبلا در کاسه کمی با چنگال هم زدید اضافه کنید و در آخر آرد را کم کم اضافه کنید.
به همین راحتی مایه کیک اماده شد، داخل قالب ریخته و به مدت 40 دقیقه بپزید.
بعد از پخت کیک بگذارید به مدت 5 دقیقه داخل قالب خنک بشه بعد از قالب درآورده و وارونه روی رک سیمی بگذارید به مدت نیم ساعت یا بیشتر تا کاملا خنک بشه.
برای درست کردن باترکریم همون مواد باترکریم اصلی هست با این تفاوت که در آخر کمی پودر قهوه فوری اضافه میکنید که طعمش عوض بشه.
کره نرم شده را به همراه وانیل با همزن بزنید تا کاملا کره رنگ عوض کنه و بافتش پوک بشه و بعد خاکه قند را اضافه کنید؛ هر بار 60 گرم تا کاملا مواد مخلوط بشوند و در آخر پودر قهوه و آبجوش را که مخلوط کرده اید و خنک شده را اضافه کنید.
در مواد اولیه شیر را هم نوشتم که برای زمانی هست که باترکریم ساده درست میکنید؛ اگر دیدید غلظت مواد زیاده میتونید در حد 1 ق چ شیر اضافه کنید تا به اون غلظت دلخواه برسید ولی باترکریم قهوه به علت اینکه قبلا پودر قهوه با آبجوش حل شده ؛ رقیق تر از باترکریم ساده هست و نیازی نداره شیر اضافه کنید.
باتر کریم را روی کیک بمالید و با گردوی نصف شده روی کیک را تزئین کنید.
اگر کیک خوب خنک نشده باشه؛ باتر کریم روی کیک آب میشه پس حتما بگذارید کیک خنک بشه و پیشنهاد میکنم باترکریم را از دستور حذف نکنید چون این کیک نصف مزه اش به باترکریم اون هست و ایندو باهم تکمیل کننده هستند ؛ میتونید نصف مقدار باتر کریم را درست کنید.

Cakes - walnut - and - coffee (1)

+++++++++++

+++++++++++

+++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا