انواع بیسکویت

طرز تهیه بیسکویت مربای زردآلو(آموزش تصویری)

طرز تهیه بیسکویت مربای زردآلو(آموزش تصویری)

بیسکویت مربای زردآلو

Mode - Biscuits - Jam - Apricot (1)

یسکویتهای مربایی همیشه پرطرفداره
چند وقت پیش دستور شیرینی مربایی، مشهدی را گذاشتم که در خمیر اون گلاب و زعفرون ریختم ولی مواد اولیه خمیر این بیسکویت فرانسوی کمی متفاوته و بازهم خوش طعم

مواد لازم :

کره 60 گرم
آرد 150 گرم
خاکه قند 50 گرم
وانیل 1 ق چ
زرده تخم مرغ 2 عدد
مربای زردآلو

کره نرم را به صورت مکعبهای ریز خورد کنید و داخل کاسه ای بزرگ بریزید و آرد و خاکه قند را اضافه کنید و با نوک انگشت خوب مخلوط کنید تا بافتی شبیه ماسه پیدا کنه ؛ دقیقا مثل خمیر تارت و پای ؛ میتونید بجای دست از بلندر استفاده کنید و یا با وسیله ای که در تصویر میبینید و مخصوص درست کردن خمیر تارت هست، اینکار رو انجام بدید.
طبق تجربه ای که دارم، هیچوقت آرد را یکجا اضافه نکنید و همیشه مقداری را کنار بگذارید، خمیری که شل باشه رو میتونید با آرد اضافی درستش کنید ولی اگر خمیر خشک بشه دیگه بیسکویت خوبی ندارید. پس همیشه حدود یک تا دو قاشق از ارد را جدا کنید و در صورت لزوم استفاده کنید، خمیر انواع بیسکویت باید نرم باشه ولی بدست نچسبه.
زرده ها را دونه دونه به همراه وانیل اضافه کنید و مخلوط مواد کنید؛ اگر وانیل پودری استفاده میکنید بهمراه آرد به مواد اضافه کنید و اگر مایع ، همراه با زرده تخم مرغ اضافه کنید.
سعی کنید مواد رو فقط با انگشتاتون مخلوط کنید و اصلا مثل خمیر نون نیاز به ورز دادن و چنگ زدن نیست.
بعد مخلوط را روی سلفون ، پلاستیک بریزید و به کمک سلفون به شکل خمیر گرد دربیارید و شکل دیسک پهنش کنید و بگذارید داخل یخچال دو ساعت یا بیشتر استراحت کنه.

 

Mode - Biscuits - Jam - Apricot (2)
فر را با درجه حرارت 300 درجه فارنهایت یا 150 درجه سانتیگراد روشن کنید.
روی سطح کار یه کاغذ روغنی پهن کنید و خمیر را روش بگذارید و یک سلفون روی خمیربگذارید و با وردنه خمیر را به ضخامت 2 میلیمتر باز کنید و قالب بزنید.
بنظر من این روش بهتر از اینه که خمیر را روی سطح آردپاشی شده باز کنی و کار کردن با خمیر خیلی راحت تره، در واقع خمیر بین دو لایه کاغذ روغنی و سلفون باز میشه و آرد اضافی به خورد خمیر نمیره.
دو قالب گرد به قطرهای 7 و 2.5 سانتیمتر نیاز دارید.
خمیر را قالب بزنید ، بیسکویت لایه رویی یه دایره میان تهی هست و یک بیسکویت هم برای لایه زیر که دایره کامل هست نیاز دارید.
بیسکویتها را قالب بزنید و داخل سینی فر که از قبل کاغذ مخصوص پهن کردید ، بچینید و به مدت 15 دقیقه بپزید یا تا زمانیکه رنگ کناره های شیرینی شروع به طلایی شدن بکنه.
بعد از پخت بگذارید چند دقیقه داخل قالب سرد بشه و بعد منتقل کنید و به رک سیمی و بگذارید کامل خنک بشه و مابین بیسکویتها مربا بمالید و بگذارید چند ساعت بمونه تا کامل بچسبه.
بیسکویتها را حتما به ضخامت 2 میلیمتر باز کنید، در نظر بگیرید که دولایه بیسکویت بعلاوه مربا دارید که در کل ضخامت نیم سانتیمتر میشه و بهتره شیرینی ظریف باشه که براحتی تو دهان جا بشه.
شیرینی زمانیکه از فر در میاد بافت تردتری داره ولی وقتی ما بین دو لایه مربا میمالید، بیسکویت نرمتر میشه، پس کمی زمان بدید تا بیسکویت طعم مربا رو بگیره.
میتونید روش کمی خاکه قند بپاشید.

++++++++++++

++++++++++++

++++++++++++

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا