انواع ژله

طرز تهیه ژله انگور و سیب

طرز تهیه ژله انگور و سیب

 

Mode - preparation - Jelly - Grape - Apple

مواد لازم جهت تهیه انگور ژله ای برای 8 نفر

مواد لازم مقدار واحد توضیحات
آب انگور سفید 2 فنجان
آب سرد 1 فنجان
ژلاتین 3 بسته
شکر 1/3 فنجان
سیب 1 عدد قرمز و خرد شده
انگور 1 پیاله سبز و بنفش بی دانه و نصف شده

طرز تهیه : انگور ژله ای

1-    2 فنجان آبیموه برای جوشاندن در تابه با دمای رو به بالا بیاورید .

2-    در همین حال، آب را در یک ظرف بزگ و با حرارت ثابت بریزید، سپس ژلاتین را روی آب پخش کنید، اجازه بدید به مدت 3 دقیقه بماند، بعدش آب میوه را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا در ژلاتین حل بشود، 2 تا 3 دقیقه. شکر را اضافه کنید و 1 دقیقه هم بزنید تا حل شود و آنرا در آب انگور بنفش بریزید (یا آب انگور سفید).

3-    سپس مواد را در یخچال بزارید تا مواد کمی ثبات پیدا کنند 1 ساعت.  زمان به اندازه ظرف و سرمای یخچال  شما بستگی دارد. بعد از گذشت 1 ساعت هر 5 یا 10 دقیقه مواد چک کنید چرا که بعد از اون ساعت مواد به سرعت سفت میشوند. قبل از بسته شدن ژله

نوشته های مشابه

4-    قبل از بسته شدن ژله، به آرامی اما کاملا مخلوط را تا زمانی که یکدست هستش هم بزنید. فقط با ملاقه 6 فنجان در قالب ها به اندازه حدود 1سانتی متر یرای پوشش زیر آنها بریزید. سیب را در لایه های ژله بخوابانید و به سمت هر شیار در قالب هل بدید، به آرامی با ملاقه لایه های نازکی دیگر از ژله را روی میوه ها بریزید تا به خوبی در جاشون قرار بگیرند. انگور ها را با ژله باقی مانده در یک کاسه مخلوط کنید، سپس به آرامی با ملاقه مخلوط را در قالب بریزید و بالای آن را صاف کنید. قالب را با مواد بالای آن یا پلاستیک بسته بندی بدون دستکاری ژله ها کاور کنید.

5-    سپس مواد را کاملا سفت شوند حدود 4 ساعت  در یخچال بزارید، بعدش اونو مزه کنید و اگر آماده بود آن را با انگشتهایتان لمس کنید اگر که انگشتتان به آن نچسبید یعنی اینکه کار انجام شده.

Mode - preparation - Jelly - Grape - Apple

+++++++++++++++++

+++++++++++++++++

+++++++++++++++++

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا