انواع دسر

طرز تهیه پاناکوتای شکلات سفید

طرز تهیه پاناکوتای شکلات سفید

 

 

Mode - Supplying - Chocolate - White (1)
پاناکوتا یه دسر فوق العاده راحت و بی دردسره که نیازی به فر و قالب خاصی نداره و با کمترین امکانات درست میشه و در عین حال خوشمزه ؛ دستورهای مختلفی داره که این مدل با شکلات سفید درست میشه.

مواد لازم :

خامه 400 میلی لیتر
شیر 100 میلی لیتر
شکر 50 گرم
شکلات سفید 80 گرم
ژلاتین 3 برگ یا 2 ق چ پودر ژلاتین

ابتدا ژلاتین را آماده کنید ؛ اصولا برای دسرها اگر از ورق ژلاتین استفاده کنید دسر شفاف تر میشه ولی برای پاناکوتا چون دسر شفافی نیست از هر دو میتونید استفاده کنید.
اگر پودر استفاده میکنید؛ داخل کاسه کوچکی کمی اب سرد بریزید ارتفاع آب داخل کاسه حدود یکسانت کافیه؛ بعد ژلاتین را روش بپاشید و بگذارید چند دقیقه بمونه تا به اصطلاح ژلاتین بشکفه و آب را جذب بکنه ؛ بعد داخل کاسه بزرگتری کمی آبجوش بریزید و کاسه محتوی ژلاتین را داخلش بگذارید تا ژلاتین آرام آرام حل بشه. این کمک میکنه ژلاتین به صورت توده داخل دسر نباشه و کامل حل بشه.
اگر ورق ژلاتین دارید که داخل کاسه آب سرد ریخته و برگه ها را داخلش بندازید و بگذارید چند دقیقه بمونه تا نرم بشه.

خامه و شیر را داخل شیرجوش ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید تا مخلوط بجوش بیاد؛ همینکه کف قابلمه شروع کرد به حباب دادن کافیه و از روی حرارت بردارید.
شکلاتها را که از قبل خورد کردید داخل کرم داغ ریخته و هم زده تا شکلاتها آب بشه و بعد شکر را اضافه کرده و در اخر ژلاتین را افزوده.

Mode - Supplying - Chocolate - White (2)

 

Mode - Supplying - Chocolate - White (3)

قبل از اینکه داخل ظرف سرو بریزید از صافی رد کنید؛ چون احتمال داره شکلات یا ژلاتین حل نشده داخل کرم باشه و بگذارید دو سه ساعت داخل یخچال تا ببنده.
اگه دوست داشتید برای ولنتاین درستش کنید یه ظاهر ولنتاینی بهش بدید تا از این رنگ یکدست سفید در بیاد.
ژله توت فرنگی را درست کنید ولی مقدار آب را نیم پیمانه کمتر از چیزی که روی جعبه نوشته بریزید. پودر ژله را در یک لیوان آبجوش حل کنید و نصف لیوان آب سرد بهش اضافه کنید و داخل یه ظرف مستطیل بزرگ بریزید که ژله فقط یک سانتیمتر ضخامت پیدا کنه که زمان قالب زدن کار باهاش راحت باشه و حتما حتما بگذارید ژله یه شب تا صبح تو یخچال باشه تا سفت ببنده ، اگر زودتر قالب بزنید ژله روی لیوان شیشه ای نمی ایسته و لیز میخوره.
زمان قالب زدن؛ کاتر قلب را روی ژله گذاشته و با چاقوی نوک تیز دورتادور داخل قالب را بریده و به آرامی قالب را داخل ژله فرو کنید و قلب ژله ای را در بیارید.
قلب را داخل لیوان بچسبونید و دقت کنید هیچ هوایی بین ژله و لیوان نباشه چون زمانیکه کرم را میریزید ؛ میره زیر ژله و ژله سر میخوره داخل ظرف ؛ پس زمانیکه ژله را میچسبونید کمی با انگشت فشار بدید تا هوای اضافی بره و اگر ظرفتون مثل ظرف من داخلش حاشیه و شیار داره نمیتونید قلب بزرگتر داخل ظرف بچسبونید چون ژله روی سطح صاف میچسبه نه سطح شیاردار.
سر نی هم یه مارشمالو بزرگ گذاشتم و روش را با ماژیک خوراکی نوشتم و برای قلب هم با خمیر شکلاتی یا خمیر فوندانت ؛ قالب زدم و با آب پشتش رو خیس کردم و چسبوندم روی مارشمالو و بعد از اینکه پاناکوتا کاملا بست و اماده شد با خامه زده شده تزیین کردم.
پاناکوتا را با نی نمیشه خورد؛ برای دکور این نی رو گذاشتم.

Mode - Supplying - Chocolate - White (4)

+++++++++++++++

+++++++++++++++

+++++++++++++++

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا