انواع دسر

طرز تهیه دسر تیرامیسو(آموزش تصویری)

طرز تهیه دسر تیرامیسو(آموزش تصویری)

 

 

Dessert - Tiramisu (1)

تیرامیسو یه دسر ایتالیائیه که در معنی لغوی یعنی ” pick me up ” یا منو انتخاب کن.که هم کیکش و هم دسرش را درست میکنند.در واقع با بیسکویت لیدی فینگر Ladyfingers که در ایتالیایی : savoiardi و در فارسی همون نان لطیفه گفته میشه، درست میشه.

مواد لازم :

بیسکویت لیدی فینگر 2 بسته یا 40 عدد
زرده تخم مرغ 4 عدد
خامه فرم گرفته یک و نیم پیمانه
قهوه اسپرسو نصف پیمانه
شکر نصف پیمانه ( 100 گرم)
پودر کاکائو 2 ق غ
پنیر ماسکارپونه 450 گرم

Dessert - Tiramisu (2)داخل هر بسته بیسکویت لیدی فینگر دو بسته 12 تایی لیدی فینگر هست. در واقع هر بسته شامل 24 عدد بیسکویت هست. اول از همه ظرفتون را انتخاب کنید و ببینید چند عدد بیسکویت احتیاج دارید. من با 30 تا بیسکویت این دسر را درست کردم. و تمام مواد دستور را نصف کردم.
قبل از اینکه کِرم را درست کنید اول قهوه اسپرسو را درست کنید و بگذارید خنک بشه. برای اینکار یک قاشق پودر قهوه فوری (نسکافه) را با دو قاشق شکر و نصف فنجان آب جوش مخلوط کنید.
برای درست کردن کِرم، زرده های تخم مرغ را با شکر مخلوط کنید ولی حتما اینکار را به صورت بِن ماری یا دبل بویلینگ انجام بدید. یک قابلمه را آب کنید و بگذارید آب آن به جوش بیاد و یک ظرف کوچیکتر را داخل آن بگذارید بطوری که با آب جوش در تماس نباشه و فقط با بخار آب جوش در تماس باشه و تخم مرغها و شکر را داخل آن بریزید.

 

Dessert - Tiramisu (3)با چنگال یا همزن دستی یا برقی تخم مرغها را بزنید تا شکر کاملا حل بشه و شروع به حباب زدن بکنه و رنگش کمی روشن تر بشه.
بعد پنیر ماسکارپونه که به دمای اتاق رسیده را با همزن بزنید تا یکدست بشه و خامه فرم گرفته را به آن اضافه کنید و سپس مخلوط تخم مرغ را و هم بزنید. کرم آماده شده. حتما باید از پنیر خامه ای ماسکارپونه استفاده کنید چون این پنیر نمک نداره و جایگزینی برای اون نمیتونم بگم.

 

Dessert - Tiramisu (4)بیسکویتها (پشت و روی هر بیسکویت) را داخل قهوه ای که تا حالا خنک شده بزنید و سریع در بیاورید، چون بافت این بیسکویت طوریه که سریع مایع را به خود جذب میکنه،پس بیسکویت را نگذارید داخل قهوه بمونه. وگرنه دسر حالت خیس خوردگی پیدا میکنه پس دقت کنید.
یک ردیف بیسکویت را که داخل ظرف چیدید از کرم آماده شده روی اون بریزید و این کار را تکرار کنید تا بیسکویتها تمام بشه و لایه آخر را کرم بریزید.
ظرفی که من انتخاب کردم 10 تا بیسکویت داخلش جا شد و سه ردیف بیسکویت را با این مقدار کرم درست کردم. این دسر را میتونید داخل قالب کمربندی مربع یا ظرف پیرکس درست کنید. اگر میخواهید بعد از درست شدن دسر، اطراف و کناره های اون را با شکلات بپوشونید و تزئین کنید مهم نیست که کرم که روی بیسکویت میمالید از بیسکویتها سرریز بشه ولی اگه میخواهید بدون دورچین سرو کنید و ظرفتون دیواره نداره، زمانیکه کرم را روی بیسکوتها میمالید تمیز کار کنید و کمی از لبه بیسکویت را خالی از کرم بگذارید تا قیافه دسر شیک و تمیز باشه.

 

Dessert - Tiramisu (5)روی لایه آخر را با الک پودر کاکائو بپاشید و با شکلات خرد شده تزئین کنید. دسر آماده شده ولی باید به مدت 4 ساعت داخل یخچال بمونه که مواد کاملا به خُرد هم بروند. این دسر را زیاد نگه ندارید و سعی کنید همان روز مصرف کنید.چون حالت خیس خوردگی پیدا میکنه که این بستگی داره به میزانی که بیسکویت را داخل قهوه میزنید.

+++++++++++++++

+++++++++++++++

+++++++++++++++

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا