تازه های آموزش شیرینی پزی

طرز تهیه مینی پای کدو حلوایی(آموزش تصویری)

طرز تهیه مینی پای کدو حلوایی(آموزش تصویری)

 

مینی پای کدو حلوایی

Mode - supplying - mini - pie - pumpkin (1)

برای درست کردن این پای اول از همه به خمیر پای نیاز داریم که میتونید از دستور لینک زیر استفاده کنید و یا میتونید خمیر آماده پای را بخرید که عکسهاش را گذاشتم ببینید.

تهیه خمیر پای

 

دوم به قالب مینی مافین نیاز داریم. قالبی که من استفاده کردم قالب 23*17.5 سانتیمتری 12 تایی بود که قطر هر دایره 4 سانتیمتره برای همین در دو مرحله پای را پختم چون با این رسپی میتونید 24 تا مینی پای درست کنید و یک عدد قالب کدوحلوایی 7 سانتی متری

Mode - supplying - mini - pie - pumpkin (2)

اگر از خمیر پای آماده استفاده میکنید داخل هر قوطی دو بسته خمیر هست که با هر بسته میتونید دقیقا 12 تا مینی پای درست کنید یعنی اگر رسپی را نصف میکنید یک بسته خمیر براتون کافیه .
پوره کدو حلوایی را هم که قبلا برای رسپی نان کدو حلوایی توضیح دادم میتونید الان تا فصل کدو تمام نشده به مقدار زیاد درست کنید و فریز کنید و از همون استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه ادویه پای کدو حلوایی :

دارچین 2 ق چ
جوز هندی 1 ق چ
زنجبیل 1 ق چ
میخک 1/2 ق چ
ادویه Allspiceآل اسپایس 1/2 ق چ
همه ادویه ها را با هم مخلوط کنید و داخل یه ظرف کوچیک برای مصرف بعدی نگهدارید برای این رسپی 1 ق چ از کل این ادویه کافیه میتونید برای اینکه چیزی زیاد نیاد مقدار همه ادویه ها را نصف کنید و بعد با هم مخلوط کنید. ادویه آل اسپایس هم نریختید مشکلی پیش نمیاد. چون هر کس ممکنه از یه طعم ادویه خوشش نیاد یا هر چیز دیگه ای پس این قسمت دلبخواهیه :))
قالب مافین را چرب کنید و کفش آرد بپاشید برای احتیاط که نچسبه اصولا خمیر پای نمیچسبه مگر در مواردی که مواد داخل مایع خیلی شیرین باشه یا پیکن ( شبیه گردو خودمون ) داخل مواد باشه پس بهتره که ریسک نکنید.

مواد لازم برای داخل پای :

کرم چیز یا پنیر خامه ای 1 پیمانه ( 226 گرم )
پوره کدو حلوایی 1 پیمانه ( 1 قوطی آماده کنسروی )
تخم مرغ 3 عدد ( 2عدد داخل مایه و 1 عدد برای رمال کردن روی پای)
وانیل 1 ق چ ( وانیل مایع اگه پودر وانیل بریزید تلخ میشه )
ادویه کدو حلوایی 1 ق چ

برای تزئین روی پای :

شکلات 1/2 پیمانه
روغن گیاهی
قیف یکبار مصرف
درجه حرارت فر 350 درجه فارنهایت یا 175 درجه سانتیگراد به مدت 12-15 دقیقه

Mode - supplying - mini - pie - pumpkin (3)

خمیر را باز کنید و قالب بزنید و طوری داخل قالب بچینید که ساقه کدو بیرون از قالب قرار بگیره و با دستتون به خمیر فرم بدید که داخل قالب جا بشه و بعد پنیر خامه ای و کدوحلوایی و شکر و تخم مرغ و ادویه و وانیل یعنی همه مواد را به ترتیب با هم مخلوط کنید و با میکسر دستی هم بزنید و مایع آماده شده را با قاشق داخل پای بریزید و کامل پرش کنید و سفیده تخم مرغ را با برس روی ساقه بیرون مونده از قالب بمالید و به مدت 12-15 دقیقه بپزید زمان پخت همینوطور که در تصویر میبینید کمی پف میکنه ولی بعد از اینکه از فر میاد بیرون پفش میخوابه.

Mode - supplying - mini - pie - pumpkin (4)

بگذارید روی رک تا خنک بشه و بعد کمی شکلات را به مدت 20 ثانیه داخل ماکروفر آب کنید و برای اینکه کمی رقیق تر بشه چند قطره روغن اضافه کنید و داخل قیف یکبار مصرف بریزید و روش هر طرحی دوست داشتید بکشید

Mode - supplying - mini - pie - pumpkin++++++++++++++++

++++++++++++++++

++++++++++++++++

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا