انواع دسر

طرز تهیه جدیدترین دسر2015(چاکلت موسینو)

طرز تهیه جدیدترین دسر2015(چاکلت موسینو)

 

Mode - supplying - newest - dessert - 2015 chocolate (1)

طرز تهیه چاکلت موسینو(دسر خوشمزه)

آماده سازی: 2 ساعت
مدت انتظار: 4 ساعت
مجموعاً: 6 ساعت

مواد اولیه :

برای 12 نفر
بیسکویت (پودر شده) 75گرم
کنجد 45گرم
بادام (پودر شده و بو داده شده) 75گرم
پودر کیک آماده (کاکائویی) 75گرم
شکر قهوه ای 50گرم

لایه کیک :

پودر کیک آماده (کاکائویی) نیم کیلو
تخم مرغ (وزن بدون پوست) 325گرم
آب 75گرم

لایه ژله ای :

هلو 200گرم
شکر 80گرم
پودر ژلاتین 3قاشق مرباخوری سرپر
موز 400گرم
شیر 100گرم
پودر ژلاتین 5قاشق مرباخوری
خامه زده شده 700گرم
پوست لیمو ترش نصف پوست یک عدد کوچک
آبلیمو نصف یک عدد لیمو ترش تازه

مواد لایه رویی و داخلی :

شیر کاکائو (غلیظ) 2تا4لیوان
شکلات (به میزان لازم) چیپسی یا سکه ای
شکلات سفید به میزان لازم
شکلات تخته ای سیاه به میزان لازم
پودر ژلاتین (به ازای هر لیوان شیرکاکائو) 3قاشق غذاخور

Mode - supplying - newest - dessert - 2015 chocolate (2)

چاکلت موسینو به روش های بسیار متعدد تهیه میشه و توی کافی شاپ ها ممکنه با لایه های بیشتر یا کمتر تهیه بشه یا اون وسطا یه چیزی ازش کم بشه ولی در کل دستور اصلی تهیه اینی هست که براتون نوشتم و این دسر با مواد آماده تهیه میشه که قطعا شما بهش دسترسی ندارید پس موادش رو جایگزین کردم ولی در آخر مواد اصلی رو براتون مینویسم تا اگر خواستید به دستور اصلی هم دسترسی داشته باشید بتونید

 

روش تهیه لایه بیسکویتی:

در ابتدا شکر قهوه ای،پودر بیسکویت و پودر کیک را با هم میکس کنید.(داخل مخلوط کن یا میکسر)
کنجد را داخل تابه 2دقیقه به خوبی تفت داده و بعد به مواد اضافه کنید.پودر بادام را نیز به مواد اضافه کنید. بعد از سرد شدن خمیر را به ضخامت حدودی 5 میلی باز کرده و به اندازه قالب انتخاب شده قالب بزنید و بعد در فر گرم شده از قبل با دمای 180درجه سانتیگراد به مدت 20تا25 دقیقه بپزید.

 

لایه کیک:

همه مواد لایه کیک را با هم مخلوط کرده و داخل میکسر 5دقیقه مخلوط کنید تا یکنواخت شود.داخل سینی فر را کاغذ روغنی انداخته و مواد را روی آن بریزید و داخل فر گرم شده با دمای 230 درجه سانتیگراد به مدت 5-6 دقیقه بپزید.

Mode - supplying - newest - dessert - 2015 chocolate (3)

طرز تهیه لایه ژله ای:

ابتدا پوست هلو ها را جدا کرده و هسته آنها را بگیرید و به همراه شکر به خوبی پوره کنید.مخلوط حاصل را روی حرارت قرار داده و صبر کنید تا کمی گرم شود0حرات حدود 50 درجه سانتی گراد)ژلاتین را به مواد اضافه کرده و بعد از حل شدن ژلاتین مواد را داخل قالب دلخواه بریزید و اجازه دهید داخل فریزر به خوبی ببندد.(تقریبا یخ بزند).

 

طرز تهیه لایه موس:

موز را با چنگال له کنید و نیم از خامه زده شده را به آن اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا مواد کاملا پوره شوند.
پودر ژلاتین را به شیر سرد اضافه کرده و روی حرارت غیر مستقیم یا داخل مایکروویو آن را گرم کنید تا ژلاتین داخل شیر حل شود.سپس پوست لیمو و آب لیمو را اضافه کرده و خوب هم بزنید.صبر کنید تا مخلوط کاملا سرد شود و بعد آن را به موز اضافه کنید و بعد بقیه خامه زده شده را نیز به آن افزوده و با لیسک یا کفگیر به صورت دورانی و آرام هم بزنید تا موس صاف و یکدست شود.

Mode - supplying - newest - dessert - 2015 chocolate (4)

آماده سازی چاکلت موسینو:

قالب مناسبی را آماده کرده و آن را نیم ساعت داخل فریزر قرار دهید.قالب را کمی چرب کرده و نصف موس موزی آماده را داخل آن بریزید و صاف کنید و روی آن شکلات چیپسی یا سکه ای بریزید. بعد مواد ژله ای آماده را خرد کرده و نیمی از آن را روی موس بریزید.دوباره مقداری شکلات سکه ای اضافه کنید .مقدار کمی موس موز اضافه کرده و کیک آماده شده را خرد کرده و روی آن بریزید و روی آن مقداری شکلات سکه ای بریزید.مرحله ذکر شده را یکبار دیگر از ابتدا انجام دهید.قالب را نیم ساعت داخل فریزر قرار دهید.2تا 4لیوان شیرکاکائو غلیظ تهیه کرده و در صورت امکان به آن 1لیوان خامه اضافه کنید و بعد در ازای هر لیوان شیرکاکائو 3قاشق غذاخوری پودر ژلاتین به شیر کاکائو اضافه کرده و آن را روی حرارت قرار دهید تا پودر ژلاتین کاملا داخل مایع حل شود.اجازه دهید شیرکاکائو کاملا سرد شود.دسر را از یخچال خارج کرده و شیر کاکائو را به آرامی به آن اضافه کنید و آن را نیم ساعت دیگر داخل فریزر قرار دهید.دسر را خارج کرده ودر پایان لایه بیسکوییتی را روی دسر ریخته و قالب را 15دقیقه دیگر داخل فریزر قرار دهید.
بعد از گذشت زمان قالب را خارج کرده و آن را وارونه قرار داده و به کمک سشوار دسر را خارج کنید.
مقداری شکلات تخته ای سفید و سیاه را آب کرده و روی دسر را با آن پوشش دهید و بعد دسر را 2ساعت داخل یخچال یا نیم ساعت داخل فریزر و 1ساعت داخل یخچال قرار دهید تا شکلات ببندد.

Mode - supplying - newest - dessert - 2015 chocolate (5)

نکات:

1)این دسر در دستور اصلی در قالب نیم کره ای یک لایه کیک قرمز نیز دارد که با مخلوط کردن نوعی خمیر مخصوص پودری تهیه میشود.این خمیر در بازار موجود نیست ولی میتوانید مقداری کیک اسفنجی تهیه کرده و داخل آن رنگ خوراکی قرمز بریزید.اگر قالب نیم کره در دسترس نیست از قالبهای کوچک یا حتی کاسه(چرب شده و با سلفون)استفاده کنید.
2)خامه این کیک از نوع خامه اسپری موجود در قنادی ها میباشد که قابل جایگزینی با خامه معمولی صبحانه(شیرین شده)یا خامه زده شده قنادی میباشد.
3)به جای لایه ژله ای میتوانید از ژله معمولی استفاده کنید(پودر ژله مخلوط با آب)
4)در دستور اصلی این دسر به جای لایه بیسکوییتی دارای پودر خمیر تارت آماده شده میباشد که طعم آن با تارت متفاوت است اما بهترین جایگزین آن پودر بیسکویت پتی پور کاکائویی یا وانیلی میباشد.
5)این دسر کمی سخت از قالب جدا میشود بنابراین پیشنهاد میکنیم داخل قالب از سلفون یا فویل استفاده کنید.
6)این دسر ممکن است در دستورهای مختلف دارای بستنی به جای خامه،تارت به جای کیک،بیسکویت لیدی فینگر به جای بیسکویتت و پودر کیک و شیرینی به جای کیک باشد.

 

+++++++++++++

+++++++++++++

+++++++++++++

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا