ترشی | شور

طرز تهیه جدیدترین ترشی پیاز(آموزش تصویری)

طرز تهیه جدیدترین ترشی پیاز(آموزش تصویری)

 

Mode - supplying - The most recent - Pickle - Onions (1)

این ترشی به ترشی انگلیسی معروفه و با سرکه مالت درست میشه و طعم نهایی ترشی یه چیزی مثل سیر ترشی هفت ساله خیلی خوشمزه میمونه ؛ اگر به این سرکه دسترسی دارید حتما این ترشی رو درست کنید و از طعمش لذت ببرید.

سرکه مالت از جو تهیه میشه؛ در این روش اول نشاسته موجود در دانه جو به قند (مالتوز) ، سپس آبجوی قوی و در نهایت به سرکه تبدیل میشه و رنگ این سرکه قهوه ای روشن هست.

اگر دسترسی به این سرکه ندارید میتونید از روش و ادویه هایی که در این ترشی بکار میره استفاده کنید و با سرکه موردنظرتون درست کنید؛ خوب قطعا طعمش این نمیشه ولی ترشی تردی میشه چون روش درست کردنش با ترشیهای ما فرق داره.

مواد لازم :

پیاز ریز یک کیلوگرم ( مخصوص ترشی)
نمک 115 گرم یا نیم پیمانه
سرکه مالت 750 گرم یا 3 پیمانه
شکر 1 ق غ
چیلی قرمز خشک 2-3 عدد
تخم گشنیز 1 ق چ
تخم خردل قهوه ای 1 ق چ
ادویه آل اسپایس 1 ق چ ( Allspice berries)
زنجبیل یک تیکه 5 سانتیمتری
برگ بو تازه 2-3 عدد

برای کندن پوست پیازها؛ ته پیازها را بزنید جوری که لایه های پیاز هنوز بهم متصل باشه و کمی هم از سر پیازها بزنید.
پیازها را داخل ظرفی ریخته و روش آبجوش بریزید و بگذارید به مدت 4 دقیقه بمونه و بعد آبکش کنید و با چاقوی تیز پوست پیازها را بکنید، با این روش پوست پیازها براحتی کنده میشه.

Mode - supplying - The most recent - Pickle - Onions (2)

در مرحله بعدی باید بگذارید پیازها به مدت 24 ساعت داخل آب نمک بمونه ؛ برای اینکار آب و نمک را داخل قابلمه ریخته روی شعله گذاشته تا نمکها به آرامی در آب حل بشه بعد بگذارید این محلول سرد بشه . پیازها را داخل کاسه ای ریخته و این محلول را روش بریزید و یک بشقاب بصورت وارونه روی سر پیازها داخل کاسه بگذارید تا تمام پیازها بطور کامل داخل آب نمک بمونه.
برای اینکه مقدار آب را بدونید، اول پیازها را داخل کاسه بریزید و روش آب بریزید تا تمام پیازها را بپوشونه همان مقدار اب را داخل قابلمه ریخته و بهمراه نمک بجوشونید.

همزمان سرکه را داخل قابلمه بزرگی بریزید و تمام ادویه ها بجز برگ بو را داخل پارچه تنظیف پیچیده و به سرکه اضافه کنید و بگذارید مخلوط سرکه و ادویه ها به جوش بیاد و 5 دقیقه بعد از جوش زدن روی حرارت باشه و بعد از روی شعله بردارید و بگذارید به مدت 24 ساعت بمونه.

روز بعد پیازها را آبکش کنید و خشک کنید و داخل شیشه ترشی بچینید و کمی از ادویه ها یا تمامی ادویه بجز زنجبیل ( چون خیلی تندش میکنه) را به همراه سرکه داخل شیشه بریزید.
در شیشه را محکم ببندید و در جای خنک و تاریک به مدت 6 هفته نگهدارید تا ترشی برسه.

Mode - supplying - The most recent - Pickle - Onions (3)

 

Mode - supplying - The most recent - Pickle - Onions (4)

++++++++++++

++++++++++++

++++++++++++

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا