تازه های آموزش شیرینی پزیغذاهای اصلی

طرز تهیه شیرینی فندق با کرم قهوه (آموزش تصویری)

طرز تهیه شیرینی فندق با کرم قهوه

(آموزش تصویری)

Recipe - Chocolate - Hazelnut - with - cream - Coffee - teaching Video

مواد لازم :

پودر قند 55 گرم
نسکافه یک ق چ
آب جوش یک ق چ
پودر فندق تُست شده 50 گرم ( نصف پیمانه)
شکلات رنده شده 50 گرم
کره ی نرم شده 100 گرم
پودر کاکائو یک ق غ
زرده ی تخم مرغ یک عدد
آرد 150 گرم

مواد لازم جهت تهیه کرم قهوه:
کره 125 گرم
پودر قند 200 گرم
نسکافه 2 ق چ
شیرِداغ 3 ق چ

Recipe - Chocolate - Hazelnut - with - cream - Coffee - teaching Video (2)
اول از همه باید فندقها را تُست کنیم. برای اینکار فندقها را داخل ظرف مخصوص فر یا سینی فر بریزید و به مدت 10 الی 15 دقیقه در طبقه وسط فر دمای 180 درجه سانتیگراد بگذارید و در این مدت چند بار زیرورو کنید و بعد پوست فندقها را بکنید و پودر کنید. حواستون باشه فندقها نسوزه وگرنه شیرینی مزه و بوی سوختگی میگیره حتما چند بار زیرورو کنید.
بعد شکلاتها را رنده کنید و سپس پودرنسکافه را داخل آبجوش حل کنید. حالا برای درست کردن خمیر شیرینی آرد،پودر قند، کره نرم شده و پودر کاکائو را داخل دستگاه غذاساز بریزید و مواد را با هم مخلوط کنید. من با بِلندر خمیر را درست کردم.

Recipe - Chocolate - Hazelnut - with - cream - Coffee - teaching Video (3)
مواد را که مخلوط کنید بصورت خرده نان در میاد. بعد زرده ی تخم مرغ و نسکافه ی حل شده را اضافه کنید و در نهایت کاکائو رنده شده و پودر فندق را اضافه کنید. خمیر را به مدت نیم ساعت در یخچال استراحت بدید.

Recipe - Chocolate - Hazelnut - with - cream - Coffee - teaching Video (4)

بعد خمیر را روی یه سطح که کاغذ روغنی انداختید باز کنید و به قطر نیم سانت قالب بزنید. برای هر شیرینی نیاز به دو عدد شیرینی دارید که بین هر کدام کرم قهوه میریزد.میتونید از قالبهای کوچیک و بزرگ استفاده کنید که شکیل تر میشه یا میتونید دو تا شیرینی هم سایز را بینشون کرم قهوه بمالید و مثل ساندویچ دو تا شیرینی را رویهم بگذارید. در سینی فر با فاصله بچینید و به مدت 20 دقیقه در دمای 175 درجه سانتیگراد قرار دهید. برای شیرینی های سایز کوچیک زمان کمتر و 15 دقیقه کافیست.
دو نکته را همینجا بگم :
اول اینکه همیشه توی دستورهای پخت شیرینی ممکنه نوشته باشه شیرینی های قالب زده را داخل سینی فر که چرب کردید بگذارید ولی از روی تجربه که خودم دارم میگم سعی کنید همیشه کاغذ روغنی داشته باشید و کف سینی فر را کاغذ بگذارید. من حس میکنم اون یه کوچولو چربی که سینی را باهاش چرب میکنید به خرده شیرینی میره.
نکته دوم اینکه زمانیکه میخواهید خمیر را باز کنید اصولا میگن روی سطح آردپاشی شده، که باز من میگم روی کاغذ روغنی اینکارو انجام بدید مخصوصا اگه شیرینی رنگش قهوه ای باشه از آرد استفاده نکنید آخرش یکم رنگش سفید ممکنه بشه و اگر خمیر به وردنه چسبید( که اصولا اینطور نمیشه)، میتونید روی خمیر را هم کاغذ روغنی بندازید و در واقع خمیر را بین دو تا کاغذ قرار بدید و باز کنید.
میتونید امتحان کنید؛ هیچ اجباری تو کار نیست.

Recipe - Chocolate - Hazelnut - with - cream - Coffee - teaching Video (5)

حالا میخواهیم کرم قهوه را درست کنیم، من ترجیح میدم این کرم را خالی خالی بخورم خوشمزه تر از شیرینی شد.
کره نرم شده و پودر قند( توی رسپی همه جا پودر شکر بود، که من همیشه شیرینی و بیسکویت را با پودر قند درست میکنم) را با همزن برقی خوب بزنید تا کرم رنگ بشه. بعد مخلوط شیر و نسکافه را اضافه کنید و برای اینکه نسکافه خوب حل بشه بهتره شیر داغ باشه یا میتونید چند ثانیه بگذارید داخل ماکروفر تا نسکافه حل بشه. کِرم را داخل قیف بریزید و روی شیرینیها بریزید و شیرینی کوچیکتر را روش بگذارید. اگه محیط سرد باشه کرم زودی سفت میشه و داخل قیف میمونه پس زودی اینکارو بکنید.

ghahveee

 

++++++++

++++++++

++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا