آموزش تزیین کیک | شیرینی | دسر

دستور پخت شیرینی پفکی گردوئی

دستور پخت شیرینی پفکی گردوئی

Recipes - Baking - Pastry - puff - Walnut- (2)
یکی از شیرینی های نوروزی که خیلی طرفدار داره و سریع هم درست میشه شیرینی گردوئیه که چون یه بافتی مثل پفک داره به شیرینی پفکی هم معروفه. این شیرینی همش با زرده تخم مرغ درست میشه، پس اگه میزان وانیل را به اندازه نگیرید و کم بریزید ممکنه بوی ضحم تخم مرغ بگیره و اگه وانیل را زیاد بریزید مزه شیرینی تلخ میشه.

مواد لازم :

زرده تخم مرغ 4 عدد
گردو خرد شده 150 گرم
شکر 100 گرم
وانیل یا هل آسیاب شده 1 ق چ

 

Recipes - Baking - Pastry - puff - Walnut- (4)

ابتدا فر را روی درجه حرارت 140 درجه سانتیگراد گرم کنید.
زرده های تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر با دور تند همزن بزنید تا شکرها حل شود و به رنگ کرم روشن دربیاد. من کمی هل هم به همراه وانیل اضافه کردم.
گردوها را داخل کیسه زیپ کیپ بریزید و با گوشت کوب کمی خورد کنید تا به اندازه نخود ریز شوند. سپس گردوها را به مخلوط اضافه کنید.

Recipes - Baking - Pastry - puff - Walnut- (1)

به اندازه یه فندق از مواد برداشته داخل سینی فر که کاغذ روغنی انداخته اید با فاصله بچینید. و به مدت 15-20 دقیقه داخل فر با دمای 140 درجه سانتیگراد بپزید. زمانی شیرینی پخته که داخل آن نیز خشک باشد. اگر روی شیرینی خشک بود و داخل آن هنوز حالت مایع داشت باید بگذارید چند دقیقه دیگه هم بپزه. بعد از اینکه شیرینی ها خنک شد با کاردک از سینی فر جدا کنید و روی توری بگذارید تا کاملا خنک بشه.
برای اینکه شکل شیرینی قشنگ تر بشه میتونید زمانیکه روی سینی از مواد میچینید کمی پودر پسته هم در وسط مواد بریزید که بعد از پخت دو رنگ سبز و زرد پیدا کنه.

Recipes - Baking - Pastry - puff - Walnut- (3)

++++++++++

++++++++++

++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا