انواع دسر

11 نوع دسر و بستنی جدید بهاری

11 نوع دسر و بستنی جدید بهاری

11 - Type - dessert - and - ice cream - New - Spring (1)

بستنی برای چندین دهه اصلی ترین دسر سنتی بوده و دلیل آن شاید این باشد که خوردن آن آسان و طعم آن نرم و شیرین است و محبوب افراد با سنین مختلف است. پس از گذشت سال ها، انواع دسر بستنی تکامل یافته و همراه با مواد مقوی مثل دانه های آجیلی و شربت میوه ای سرو می شوند. می توان با چند کار خلاقانه، دسرهایی از بستنی درست کرد که شیرینی آن مکمل وعده ی اصلی غذایی باشد.

مرحله 1شربت ها

11 - Type - dessert - and - ice cream - New - Spring (2)

با شربت های میوه ای، تجملی تر و فانتزی تر دسر درست کنید و جوانه های چشایی خود را به شوق آورید! بعضی مواقع، این دسر نرم، بین دو وعده ی غذایی سرو می شود تا دهان تازه کنید. میوه ی نرم دلخواه خود را پوره کنید و آب میوه ای را که انتخاب کرده اید آماده کنید و به میزان کافی شکر بریزید و هم بزنید تا حل شود. می توان آن را به سادگی پیش از سرو کردن در فریزر قرار داد. یک سرآشپز معتقد است که این دسر طعمی فانتزی دارد و از نظر راحتی آماده کردن در مقایسه با دسرهای دیگر، رقیب ندارد.

مرحله 2 پوسته های جادویی روی بستنی

11 - Type - dessert - and - ice cream - New - Spring (3)

لایه هایی که برای روی بستنی درنظر می گیرید، طعم لذت بخشی که انتخاب کرده اید را به بستنی شما می دهد. بنابراین شما در زمان و هزینه صرفه جویی خواهید کرد. میتوانید یک بستنی جادویی درست کنید! به سادگی چیپس شکلات و روغن نارگیل را مخلوط کنید و بگذارید در مایکروویو گرم شود و بعد روی بستنی خود بریزید. ببینید که چطور به طرزی شگفت آور تبدیل به یک پوسته ی سخت دلپذیر می شود.

مرحله 3ماست یخ زده

11 - Type - dessert - and - ice cream - New - Spring (4)

برای یک طعم لذیذ که ضمنا انتخابی سالم برای خانواده باشد، ماست یخ زده را انتخاب کنید. سالم بودن و راحتی درست کردن این دسر در منزل، همان چیزی است که مادرهای خانه دار دنبالش هستند. به سادگی ماست، شیره ی افرا و یک طعم دهنده ی دلخواه خودتان مثل عصاره ی وانیل را در یک کاسه ی متوسط بریزید و خوب مخلوط کنید. آنقدر به هم بزنید تا به یکپارچگی دلخواهتان برسد. بعد آن را روی بستنی خود بریزید و با میوه های تازه پر کنید. حتی متوجه نخواهید شد که این معجون، در واقع بستنی نیست!

مرحله 4میوه ی یخ زده با بستنی

11 - Type - dessert - and - ice cream - New - Spring (5)

برای داشتن دو طعم به صورت همزمان، پیشنهاد سرآشپز مخلوط کردن یک طعم یخی و خنک -که سالم هم هست – با یک طعم شیرین است. به سادگی ترکیبی از میوه های مختلف مثل توت فرنگی و کیوی را در یک قالب بستنی یخی ریخته و روی آن لیموناد بریزید، و کمتر از یک سانتی متر از روی آن را خالی بگذارید. برای حداقل 4 ساعت فریز کنید و بعد با بستنی سرو کنید. درست کردن این دسر فوق ساده است!

مرحله 5سس و بستنی

11 - Type - dessert - and - ice cream - New - Spring (6)

شما می توانید خلاقانه ترین ترکیب از سس های طعم دهنده را با بستنی خانگی خود درست کنید. توپ های بستنی یخ زده ی مورد علاقه ی خود را در شکلات ذوب شده غوطه ور کنید و بعد دوباره آن را فریز کنید و در نهایت از آن لذت ببرید. یکی از سرآشپزها معتقد است که سس های بستنی بهترین انتخاب برای زمانی هستند که هوس یک طعم یخی را دارید.

مرحله 6 ستون های ترد برنجی و بستنی

11 - Type - dessert - and - ice cream - New - Spring (7)

ترد های برنجی، به بستنی شما مزه ی خاص ترد بودن می بخشد و این نوع طعم ها برای ذائقه ی تابستانی شما بسیار مناسب هستند، پس چه بهتر که این دو طعم را با یکدیگر ترکیب کنید. به سادگی لایه ای از بستنی نرم مورد علاقه تان را با هر طعمی که دارد روی ظرفی که ستون هایی از ترد های برنجی تازه پخته شده در آن چیده اید بریزید. معجون را برای چند ساعتی در فریزر بگذارید سپس برش بدهید و از آن لذت ببرید.

مرحله 7بستنی شناور در سطح

11 - Type - dessert - and - ice cream - New - Spring (8)

یک مایع شیرین درست کنید و بستنی را روی آن به صورت شناور قرار دهید. به سادگی 3 اسکوپ از بستنی دارچینی را با شیر کاکائوی داغ ترکیب کنید و دسری درست کنید که جلوی چشمانتان خنک می شود! نه تنها بچه ها از دیدن نمای مه آلود خنک شدن این دسر لذت می برند بلکه این بستنی شدیدا برای مادر و پدر ها هم لازم است!

مرحله 8 کلوچه بستنی فوق العاده

11 - Type - dessert - and - ice cream - New - Spring (9)

دیگر دلیلی وجود ندارد که برای خریدن کلوچه-بستنی از مغازه صبر کنید. خیلی راحت می توانید بستنی خود را بین کلوچه های ترد مورد علاقه تان ساندویچ کنید و ساندویچ-بستنی خاص خود را درست کنید. کوکی های تازه بپزید و یا از یک فروشگاه یا نانوایی آنچه دلخواه شماست فراهم کنید و کلوچه بستنی شگفت انگیز خود را درست کنید.

مرحله 9 طعم های ملس

11 - Type - dessert - and - ice cream - New - Spring (10)

این نوع مزه ها، ترکیبی کلاسیک دارند. برای درست کردن چنین طعمی می توان شوری مورد نظر را به شیرینی بستنی اضافه کرد. مثلا با ریختن چوب شورهای کوچک، بادام های شور، چیپس سیب زمینی خرد شده و حتی مقداری نمک دریا. خانواده ی شما شیرینی خوشمزه و شوری غافلگیرکننده ی این دسر را دوست خواهند داشت!

مرحله 10 بستنی ایتالیایی

11 - Type - dessert - and - ice cream - New - Spring (11)

برای ایجاد یک پیچ و تاب خوشمزه در طعم بستنی سنتی، تعدادی اسکوپ از بستنی ایتالیایی را به سرعت آماده کنید. این دسر خامه ای را می توان در منزل با مخلوط کردن و بهم زدن شکر، دارچین، شیر، خامه و زرده ی تخم مرغ، تهیه کرد. سپس آنقدر حرارت دهید تا مخلوط شما غلیظ شود و بعد یک طعم دهنده ی دلخواه اضافه کنید. تابه را در یک کاسه ی بزرگ آب یخ قرار دهید و بگذارید خنک شود و بعد دوباره هم بزنید. به سادگی با یک کاور پلاستیکی بپوشانید و بگذارید خنک شود.

مرحله 11نان بستنی

11 - Type - dessert - and - ice cream - New - Spring (12)

نان های نازک ترد لزوما نباید برای صبحانه آماده شوند. این بار از دستگاه پخت وافل برای یک بستنی میان روزی استفاده کنید. تخم مرغ ها و شکر را آنقدر بزنید که لطیف و نرم شوند و بعد کره ی ذوب و خنک شده و وانیل را اضافه کنید. بعد بیکینگ پودر را اضافه کرده و بهم بزنید و بعد آرد را اضافه کنید و در نهایت با قاشق در دستگاه بریزید. زمانی که گرم شد، به شکل مخروطی رول کنید و روی آن بستنی بریزید. بستنی را با سس شکلات، دانه های روغنی و خامه ی نرم زده شده تزئین کنید. اکنون شروع کنید! باریکه ای از وافل جدا کنید و با آن شروع به خوردن بستنی کنید

 

 

+++++++++++++++

+++++++++++++++

+++++++++++++++

4.7/5 - (25 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا