تزیینات نوروز

تزیین گلدان بهاری – ویژه نوروز 94 (سری دوم)

تزیین گلدان بهاری 

ویژه نوروز 94 

Decoration - House - Spring - Special - Year - 94 - Series - second (1)

دست سازهای سایت مورد توجه خیلی از دوستان قرار گرفت و درخواست ها برای آموزش ساختن دست سازها با وسایلی که در خونه ها پیدا میشه و به نظر غیر قابل استفاده میان زیاد بود برای همین یکسری آموزش ساده و کاربردی برای ساختن دست سازهای جالب با شیشه های مربا، رب، ترشی و سس مایونز که معمولا یا استفاده ندارن و دور ریخته میشن و یا به صورت ساده و غیر زیبا مورد استفاده قرار میگیرن براتون آماده کنم

این اولین آموزش خیلی خیلی ساده است، که میتونین با استفاده از یک شیشه خالی سس مایونز یا رب گوجه فرنگی بزرگ یه گلدان زیبا درست کنین.

نزدیک عید شده و بد نیست از وسایل خونه یک گلدان زیبا درست کنین و در فضاهای مثل آشپزخونه و اتاق خواب یا در دکور اصلی خونه ازش بهره بگیرین. گل ها نماد شادابی و زیبایی طبیعت هستن و سبزی و طراوت رو به ارمغان میارن. پس به فکر باشین تا قبل از در اومدن گل های بهاری گلدان دست ساز خودتون رو آماده کنین.

Decoration - House - Spring - Special - Year - 94 - Series - second (2)

وسایل لازم برای ساخت گلدان

برای درست کردن گلدان امروز نیاز به یک شیشه خالی داریم، حتی بعضی مغازه های فروش محصولات یکبار مصرف این شیشه ها رو میفروشن. این شیشه خالی بخش اصلی گلدان ما رو تشکیل میده و باقی وسایل برای تزیین استفاده میشن که شما میتونین با سلیقه و دلخواهتون هر تغییری در اون ایجاد کنین و طرح و نقش های جالب درست کنین. گلدان امروز یه جور گلدان مات هست با دایره های خال خالی زیبا که این مات بودن توسط یک اسپری معمولی ایجاد میکنیم.

  • شیشه خالی
  • نخ کنفی (نخ جوت)
  • یک برگه برچسب
  • اسپری مات کننده

اسپری مات کننده شیشه ای رو میتونین از خرازی ها و یا فروشگاههای رنگ فروشی که اسپری های رنگ میفروش تهیه کنید که قیمت زیادی نداره بین پنج تا پانزده هزار تومان متغیره و برای چندین دست ساز مختلف استفاده میشه.

برگه های برچسب ساده را هم همه مطبوعات و لوازم التحریر فروشی ها دارن که بسته به اندازش برگی حدودا صد تا دویست تومن هست. نخ کنفی که حتما شما هنرمندان عزیز در وسایلتون پیدا میشه 🙂

برچسب ها بر روی شیشه خالی

اولین قدم اینکه باید برچسب هاتون رو به شکل دایره برش بزنین، کار ساده ای هست یه چیز دایره ای پیدا کنین و با اون بر روی برگه برچسبتون دایره ها رو بزرگ و کوچیک طرح بکشین و با قیچی برش بزنین. برچسب های دایره ای رو به صورت پراکنده بر روی شیشه بچسبونین تا شبیه شکل زیر بشه.

Decoration - House - Spring - Special - Year - 94 - Series - second (3)

مات کردن شیشه

در این مرحله که بهتره در خارج از منزل و یا بالکن و جایی که هوای آزاد داشته باشه انجام بدین اینه که شیشه رو با اسپری شیشه ای مات کنین. باید دقت کنین هنگام اسپری فاصله پانزده تا بیست سانتی بین قوطی اسپری تا شیشه رو رعایت کنین. مواظب باشین مواد اسپری رو تنفس نکنین یا به صورت و چشم هاتون نرسه.

برای اسپری کردن باید تلاش کنین به صورت یکنواخت بر روی شیشه کارمون اسپری کنین و به خوبی مناطق را پوشش بدین به صورتی که اسپری زیاد باعث شره کردن و چکه کردن بر روی سطح شیشه نشود.

Decoration - House - Spring - Special - Year - 94 - Series - second (4)

کندن برچسب ها

باید دستورالعمل روی قوطی اسپری رو مطالعه کنین، معمولا نیم ساعت برای ثابت شدن مات کننده بر روی شیشه کافی هست. حالا نوبت کندن برچسب ها شده، با دقت و به آرامی برچسب های دایره ای که بر روی شیشه ها چسبونده بودیم رو میکنیم.

Decoration - House - Spring - Special - Year - 94 - Series - second (5)

همونطور که میبینین یک طرح توپ توپی مات و شفاف خیلی زیبا بر روی شیشمون ایجاد شده. اینو فراموش نکنین که شما میتونین هر طرح و نقش دیگه ای مثلا راه را یا طرح گل و بوته یا حروف و نوشته ها رو هم به همین روش به سادگی بر روی گلدون هاتون ایجاد کنین.

تنظیمات نهایی گلدون

برای اینکه این گلدون ترکیب کامل تری به خودش بگیره خیلی ساده با استفاده از نخ کنفی که در دسترس همتون هست، یا کامواهای رنگی میتونین بخش پیچ سر شیشه رو چند دور بپیچین و با چسب بچسبونید. امیدوارم مورد استفادتون قرار بگیره.

Decoration - House - Spring - Special - Year - 94 - Series - second (6)

 

+++++++++++++

+++++++++++++

+++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا