انواع نان و خمیر نان و خمیر پیتزا

طرز تهیه نان کشمشی ایتالیایی (تصویری)

طرز تهیه نان کشمشی ایتالیایی (تصویری)

 

Mode - supplying - Bread - Raisins - Italian (1)

نان کشمشی طلایی ایتالیایی

 

آرد 3 و 1/2 لیوان 

شیر ولرم 1 لیوان 

خمیر مایه فوری 2 قاشق چایخوری  

  کره 4 قاشق غذاخوری

شکر 1/4 لیوان 

  تخم مرغ 1 عدد  

  کشمش 1/2 لیوان 

  نمک 1/2 قاشق چایخوری  

  وانیل مقداری

Mode - supplying - Bread - Raisins - Italian (2)

طرز تهیه :

نصف شیر ولرم ، خمیر مایه و 1 قاشق غذاخوری شکر داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید و 5 – 10 دقیقه کناری قرار دهید تا عمل بیاید.

باقی مانده شیر ، تخم مرغ ، کره نرم شده ، اسانس وانیل ، نمک و باقی مانده شکر را داخل کاسه ای بریزید و خوب مخلوط کنید سپس خمیر مایه آماده شده را به آن اضافه کنید ، آرد را کم کم روی مواد الک و مخلوط کنید تا خمیر خودش را بگیرد.

Mode - supplying - Bread - Raisins - Italian (3)

آرد را تا اندازه ای اضافه کنید که خمیر به دست نچسبد ( به دلیل تفاوت کیفیت آردها اغلب 3 لیوان آرد کافی است ) ، پس از آماده شدن خمیر را 5 دقیقه خوب ورز دهید.

خمیر را داخل کاسه ای که چرب کرده اید بگذارید ، روی کاسه را بپوشانید و 1 ساعت در جای گرمی استراحت دهید تا حجم خمیر دو برابر شود سپس کشمش ها را به خمیر اضافه کنید و چند دقیقه دیگر ورز دهید تا کشمش با خمیر بخوبی ترکیب شود.

Mode - supplying - Bread - Raisins - Italian (4)

قالب را چرب کنید یا کاغذ روغنی بیندازید سپس خمیر را داخل قالب قرار دهید و با دست خوب خمیر را داخل قالب فشار دهید و پهن کنید ، حوله ای را مرطوب کنید و روی قالب بگذارید و 30 دقیقه به خمیر استراحت دهید تا حجم خمیر بیشتر شود.

در مدت زمانی که خمیر استراحت میکند فر را با دمای 190 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ، پس از استراحت و افزایش حجم خمیر روی آن را زرده تخم مرغ یا مقداری زعفران دم کرده بزنید و داخل فری که روشن کرده اید و گرم شده است قرار دهید تا نان بپزد.

Mode - supplying - Bread - Raisins - Italian (5)

پس از پخت نان را سریع از قالب خارج نکنید ، حدود 10 دقیقه به نان استراحت دهید سپس نان را از قالب خارج کنید و برش بزنید ( دقت کنید که اگر نان بیشتر از 10 دقیقه در قالب بماند عرق میکند و خمیر میشود ).

نکته ها :

میتوانید به جای کره از روغن جامد استفاده کنید ، همچنین به جای کشمش میتوانید از مغز گردو یا ترکیب هر دو این مواد هم استفاده کنید ، به جای اسانس وانیل میتوانید از 1 قاشق چایخوری رنده پوست پرتقال یا لیمو ترش استفاده کنید.

Mode - supplying - Bread - Raisins - Italian (6)

 

Mode - supplying - Bread - Raisins - Italian (7)

 

++++++++++++++

++++++++++++++

++++++++++++++

 

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا