انواع دسر

طرز تهیه دسر خرما (تصویری)

طرز تهیه دسر خرما (تصویری)

 

Mode - supplying - dessert - pudding (1)

خرما ها منبع بسیار خوبی از آهن و همچنین مواد مغذی ضروری ، ویتامین ها و مواد معدنی هستند . آن ها دارای قند طبیعی مانند فروکتوز ، گلوکز و ساکاروز هستند ، که به طور قابل توجهی می توانند سطح انرژی افراد را ، نیم ساعت پس از مصرف آن افزایش دهند .
خرما فواید بسیار فراوان دیگه ای هم داره ، که من دوست دارم راجع به اون برای شما بگم . اما خودتون با سرچ کردن می تونین به راحتی با خواص خرما بیشتر آشنا بشین . من در اینجا یه دستور غذایی که با استفاده از خرما آماده میشه رو برای شما تهیه کردم . پیشنهاد می کنم که این آموزش رو دنبال کنین و از فواید بسیار زیاد خرما بهره ببرین .

Mode - supplying - dessert - pudding (2)

مواد مورد نیاز :

1 – نیم کیلو گرم خرمای تازه
2 – یک قاشق غذاخوری روغن حیوانی یا کره
3 – 100 گرم بیسکویت ( 10 الی 12 تکه بیسکویت )

وسیله های مورد نیاز :

1 – یک عدد ظرف نچسب ( چوبی نباشه )
2 – کاردک
3 – فویل آلومینیومی
4 – یک ظرف برای مخلوط کردن
5 – چاقو
6 – بسته بندی های پلاستیکی ضخیم

Mode - supplying - dessert - pudding (3)

طرز تهیه این غذا :

آماده کردن خرما ها :

اول از همه خرما ها رو بشوئین و سپس هسته ی اون ها رو خارج کنین . پس از این کار خرما های تمیز رو یه گوشه بذارین .
تو مرحله بعدی ، در یک ظرف نچسب مقداری روغن حیوانی و یا کره ریخته و ظرف رو روی حرارت در شعله ی متوسط قرار بدین . هنگامی که روغن حیوانی یا کره شروع به ذوب شدن کرد ، خرما های تمیز رو به مدت 8 الی 10 دقیقه توی روغن سرخ کنین تا خرما ها نرم بشن و با هم کاملا مخلوط بشن و به شکل یه توده ی بزرگ و براق در بیان . پس از آماده شدن خرما ها ، ظرف خرما رو از روی شعله وردارین و روی یه سطح دیگه قرار بدین و اجازه بدین به مدت 5 دقیقه یه گوشه بمونه ، تا خرما ها سرد بشن .

اضافه کردن بیسکویت ها :

تو این مرحله بیسکویت ها رو با دست به قطعات متوسط خرد کنین ( مثلا هر بیسکویت رو به چهار قسمت تقسیم کنین ) و سپس قطعات بیسکویت خرد شده رو به خرما ها اضافه کنین و اون ها رو با هم مخلوط کنین ، این مواد رو با دست هاتون با هم مخلوط کنین . حالا کل مخلوط تون رو مانند تصویر رول کنین و درون ورق های پلاستیکی قرار بدین ، سپس اون رو داخل فویل آلومینیومی قرار بدین و دو طرف فویل آلومینیومی رو در جهت مخالف بپیچونین . با توجه به تصویر می تونین راحت تر این کار رو انجام بدین .
پس از گذشت این مدت زمان ، نگاهی به مواد درون فویل داخل فریزر بندازین و اگه سفت و آماده شده ، اون رو از فریزر خارج کنین و از فویل بیرون بیارین . سپس اون رو توی یه بشقاب قرار بدین و با چاقو برش های نازک بزنین ، برش های نازک تر بهتره .
می تونین بعد از برش زدن اون رو سرو کنین و لذت ببرین . توجه داشته باشید : شما می تونین این غذا رو از قبل برای مهمون ها تون آماده کنین ، چون این میان وعده ی مقوی می تونه برای مدت زمان بسیار طولانی سالم بمونه .
این غذای سالم و مغذی رو می تونین به عنوان میان وعده یا به عنوان یک دسر ازش استفاده کنین . من معمولا از قبل این رو آماده می کنم و در فریزر نگه داری می کنم تا زمانی که واسم مهمون ناخوانده ای اومد ، با این دسر خوشمزه و مقوی ازش پذیرایی کنم . امیدوارم شما هم از این آموزش استفاده مفید برده باشین .

Mode - supplying - dessert - pudding (4)

 

Mode - supplying - dessert - pudding (5)

 

Mode - supplying - dessert - pudding (6)

 

Mode - supplying - dessert - pudding (7)

 

Mode - supplying - dessert - pudding (8)

 

Mode - supplying - dessert - pudding (9)

 

+++++++++++++

+++++++++++++

+++++++++++++

3/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا