خوراک ماکارونی

طرز تهیه پاستا با مرغ خامه ای (تصویری)

طرز تهیه پاستا با مرغ خامه ای (تصویری)

 

Mode - supplying - pasta - with - Chicken - Creamy - video (1)

پاستای حلزونی شیاردار ” ریگاته ” به معنای شیاردار میباشد.اینم یه نوع دیگه ای از پاستاست و اصولا با سسهای کرمی یا خامه ای،روغن زیتون و … درست میشه.

Mode - supplying - pasta - with - Chicken - Creamy - video (2)

من اینبار مرغ خامه ای را بعنوان سس بکاربردم. شما میتونید از رسپی این مرغ بعنوان یه نوع خوراک مرغ استفاده کنید با این تفاوت که دیگه فیله های مرغ را خرد نکنید یا از سینه مرغ کوچیک استفاده کنید.

مواد لازم :

فیله مرغ 5-6 تیکه
کره 20 گرم
قارچ اسلایس شده 200 گرم
پیاز خرد شده 2 عدد
سیر 1 حبه
آویشن 2 ق غ
خردل 1 ق غ
خامه 200 میلی لیتر
جعفری خرد شده 1 ق غ
نمک و فلفل

Mode - supplying - pasta - with - Chicken - Creamy - video (3)

فیله های مرغ را به قطعات کوچیک خرد میکنیم و نیمی ازکره را به همراه کمی روغن زیتون در تابه ریخته و داغ کرده و مرغها را به همراه نمک و فلفل تفت میدهیم اگه برای خوراک مرغه بیشتر از 3 دقیقه هر طرف مرغ را سرخ نکنید چون سینه مرغ سفت میشه اصولا اول شعله زیاده ولی بعد از 3 دقیقه زیر شعله را ملایم کرده.
مرغها که سرخ شد کنار میگذاریم.

Mode - supplying - pasta - with - Chicken - Creamy - video (4)

پیاز را در مابقی کره کمی تفت داده که فقط سبک بشه چون در این غذا پیاز و سیر نباید سرخ بشه و قارچهای اسلایس شده را داخل آن ریخته تا کمی سرخ بشه و بعد آویشن و خردل و سیر را اضافه کرده اگه پودر خردل ندارید از سس خردل استفاده کنید

Mode - supplying - pasta - with - Chicken - Creamy - video (5)

و بعد خامه را اضافه کرده و اصولا خامه هایی که در ایران تولید میشه سفت است و من در بیشتر رسپیها هر جایی گفته خامه خودم خامه را رقیق میکنم یعنی خامه را بطور مساوی با شیر رقیق میکنم چون خامه هایی که برای غذا استفاده میشند کمی از شیر غلیظ ترند.
پس برای این رسپی 100 گرم شیر را با 100 گرم خامه مخلوط کرده تا به غلظت ماست زده شده برسد و بعد از آن مرغها را اضافه میکنیم تا درون سس چند قل بزند مدت 5 دقیقه کافیست چون خامه هم نباید زیاد بجوشه و وقتی شعله را خاموش کردیم جعفری خرد شده را ریخته.

Mode - supplying - pasta - with - Chicken - Creamy - video (6)

پاستا را درحدی که آل دنته باشه میپزیم در پاستای قبلی توضیح دادم طرز پخت را حدود 8-9 دقیقه کافیست که دورش نرم باشه و مغزش کمی سفت و پاستا را داخل مایه مرغ ریخته و 1 دقیقه میگذاریم داخل سس بپزه تا کاملا نرم بشه.
اگه پاستا زیادی تو آب جوش باشه تو مرحله ای که با سس مخلوط میشه پاستا حالت خمیری به خودش میگیره پس حواستون باشه مثل برنج پختن در زمان مناسب پاستا را آبکش کنید.

Mode - supplying - pasta - with - Chicken - Creamy - video (7)

++++++++++++++

++++++++++++++

++++++++++++++

 

 

 

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا