انواع نان و خمیر نان و خمیر پیتزا

آموزش تصویری پخت نان قیفی

آموزش تصویری پخت نان قیفی

Training - image - Baking - Bread - Chanterelle (1)

پست شنیسل مرغ یادتونه؟ این نون قیفی ها که کنار اون شنیسل خوشمزه با سالاد پر شده بود به اندازه خود شنیسل جذاب شد و بارها از من دستورش رو خواستن. و با اینکه به نظر خودم کار ساده ای بود به احترام دوستان یه پست جدید براش اختصاص میدم. لینک سنشل مرغ رو هم براتون میزارم :

www.ashpaziha.com

Training - image - Baking - Bread - Chanterelle (2)

مواد لازم برای خمیر :

آرد سفید …………………………… سه لیوان

بکینگ پودر …………………………. ١ ق م

خمیر مایه ………………………….. ١ ق غ

شکر ………………………………… ١ ق غ

نمک ………………………………… یک

شیر خشک ……………………….. ٣ ق غ

آب حدودا …………………………… ١و یک چهارم لیوان

روغن مایع …………………………. یک چهارم لیوان

 

اول خمیر را آماده کنید . برای این منظور ابتدا یک لیوان را تا یک چهارم آب ولرم بریزید و یک قاشق شکر در آن ریخته هم بزنید و سپس یک قاشق خمیر مایه را روی آن بپاشید ( هم نزنید ) و روی لیوان را با یک نعلبکی ببندید و در جای گرم بگذارید. بعد از ده دقیقه باید به این شکل در بیاید والا یا یکجای کار را اشتباه کرده اید یا خمیر مایه شما مانده و فاسد است.

Training - image - Baking - Bread - Chanterelle (3)

حالا آرد و سایر مواد خشک را در ظرف مناسبی ریخته و خمیر مایه و روغن را روی ان بریزید. لیوان خمیر مایه را دوباره آب کرده کنار دستتان بگذارید و کم کم به آرد اضافه کرده و مخلوط کنید تا خمیر نسبتا یکدستی بدست آورید.

حالا نوبت ورز دادن خمیر است.یا خمیر را روی میز کار به مدت ده دقیقه ورز دهید یا خمیر را گلوله کرده و صدبار به کف کاسه بکوبید. این روش تا حدودی میتواند جایگزین ورز دادن شود اما نه کاملا.

حالا کف ظرف خمیر را آرد بپاشید. دستتان را با کمی روغن کاملا چرب کرده و روی خمیر بمالید و خمیر را روی آردها در کاسه بگذارید.

Training - image - Baking - Bread - Chanterelle (4)روی خمیر را با یک نایلون فریزر بپوشانید.

حالا فر را برای 20 ثانیه با حرارت بالا روشن کرده و سپس خاموش کنید. ظرف خمیر را برای دوساعت داخل فر بگذارید تا در یک محیط گرم ور بیاید.(این هم از روشهای اختراعی من برای فراهم کردن محیط گرم است. میتوانید کنار بخاری یا روی پکیج یا هرجای گرم دیگر بگذارید ور بیاید.)

خوب خمیر که ور آمد نوبت پیچیدن آن دور قیف است.برای قیف دو گزینه دارید یا قیف آماده استیل را از لوازم قنادی بخرید

Training - image - Baking - Bread - Chanterelle (5)

و یا اینکه با فویل آلومینیوم ضخیم قیف درست کنید. برای درست کردن قیف هم یک پایه قیفی شکل لازم دارید که فویل را روی آن بپیچید و حین پیچیدن خمیر هم قیف را روی پایه بگذارید تا فشار دستتان قیف را از فرم نیندازد. و بعد حین پیچیدن قیف بعدی پایه را به زیر فویل بعدی منتقل کنید.

بهترین گزینه برای این پایه نان بستنی قیفی است. اگر به تعداد بیشتر بخرید که جابجا کردن پایه را هم ندارید.

حالا خمیر ور آمده را چهار قسمت کنید و یک قسمت آنرا با وردنه روی میزکار به قطر حدود نیم سانت یا کمی کمتر باز کنید. با کارد تیزی خمیر را به نوارهای باریکی ببرید. و هر نوار را مثل شکل دور یکقیف بپیچید. توجه کنید که نوارها چند میلیمتر روی هم را بگیرند تا بعدا قیف شما استحکام داشته باشدو بعد پخت نوارها از هم جدا نشوند.

Training - image - Baking - Bread - Chanterelle (6)

قیفها را در سینی فر بچینید و برای ده تا بیست دقیقه روی آنها را یک دستمال مرطوب (کاملا آب گرفته) بیندازید تا استراحت کنند. بسته به تعداد قیفها و بزرگی سینی میتوانید قیفها را عمودی یا خوابیده در سینی بگذارید اما کمی فاصله بین آنها را رعایت کنید تا بعد پخت به هم نچسبند.

Training - image - Baking - Bread - Chanterelle (7)

بعد از ده دقیقه دستمال را برداشته و روی قیفها را با مخلوط یک عدد زرده تخممرغ زده شده و دو سه قاشق شیر با برس رومال کنید و بسته به علاقه خودتان کنجد یا سیاه دانه بپاشید. بدیهی است که من خودم سیاه دانه را ترجیح می دهم.چشمک

در فر 175 درجه برای مدت یکربع تا بیست دقیقه یا تا وقتی قیفها شروع به طلایی شدن کنند بپزید.

Training - image - Baking - Bread - Chanterelle (8)

بعد از پخت کمی زمان دهید تا سرد شوند سپس از قیف فلزی زیرش جدا کنید. موقع سرو میتوانید با انواع سالاد الویه و سالاد ماکارونی و غیره پر کنید. فقط یادتان باشد قیف پر شده زیاد که بماند از مواد درونش نم کشیده و بد می شود.

 

++++++++

++++++++

++++++++

 

3.1/5 - (14 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا