کیک و شیرینی

آموزش تصویری پنکیک و پوره سیب زمینی و نان

آموزش تصویری پنکیک و پوره سیب زمینی و نان

Training - image - pancakes - and - mashed - potatoes - and - bread (2)

آیا می دانستید که می توان در پلوپز پنکیک، نان، پوره ی سیب زمینی و میوه ی آب پز شده درست کرد؟

مرحله 1پن کیک در پلو پز

Training - image - pancakes - and - mashed - potatoes - and - bread (3)

 

Training - image - pancakes - and - mashed - potatoes - and - bread (4)

بدون شک زمانی که از پنکیک صحبت می کنیم منظور ما نوعی کیک است و نه تعدادی از شیرینی های پهن و نازک که به آن ها عادت داریم. با این حال آنچه مورد نظر ماست طعمی مشابه پنکیک دارد. همان طور که در تصویر می بینید، با کمک دستگاه پلوپز می توانید بزرگترین پنکیکی که تا حالا خورده اید را درست کنید.

این دستور پخت بسیار ساده است. پودر پنکیک آماده ی مورد علاقه ی خود را آماده کنید و یا خودتان آن را درست کنید و از دستور العملی که روی پلوپز درج شده کمک بگیرید و یکی دو فنجان خمیر آماده کنید ( اما نه بیشتر ) . در دستورالعمل های بعضی پلوپز ها ذکر شده که خمیر بیش از حد باعث سرریز شدن از دستگاه حین پخت می شود.

محتویات را در کاسه ی پلوپز خود مخلوط کنید و آن را تنظیم کنید تا بپزد. می توانید از افزودنی های بامزه ای مثل میوه یا چیپس شکلات هم استفاده کنید.

در تصویر پنکیک زغال اخته ی پخته شده در پلوپز را میبینید که بسیار خوشمزه است.

مرحله 2پوره ی سیب زمینی پخته شده در پلوپز

Training - image - pancakes - and - mashed - potatoes - and - bread (5)

پلوپز ها همچنین برای پخت پوره ی سیب زمینی عالی هستند. سیب زمینی های خود را پوست کنده و برش بزنید، با مقدار کمی آب و نمک در پلوپز بگذارید، و مشغول تماشای تلویزیون و یا خواندن کتاب شوید تا پلوپز آن ها ر ا بخارپز کرده و به حد کمال آن ها را نرم و پف آلود کند.

تمام کاری که باید انجام بدهید این است که آن ها را بیرون بیاورید، آبکشی کنید، و سپس کره، شیر و یک افزودنی مخصوص برای درست کردن نرم ترین پوره ای که تا بحال دیده اید را اضافه کنید. این افزودنی مخصوص چیست؟ در مرحله ی بعد توضیح داده شده.

در تصویر سیب زمینی ها را در پلوپز پیش از اینکه در مایکروویو قرار بگیرند میبینید.

مرحله 3تهیه میوه ی آب پز در پلوپز

Training - image - pancakes - and - mashed - potatoes - and - bread (6)

اگر دوست دارید دسر شما سالم و مقوی باشد، به جز پلوپز، به چیزی فکر نکنید. آب پز کردن میوه ها در آن بسیار آسان است. میوه ی انتخابی خود را بشورید و برش بزنید، بعد برای آب پز کردن، مایع مورد نظر را به آن اضافه کنید. ( خواه آب باشد یا آب میوه و یا هر چیز دیگر ) و در صورتی که دوست دارید شیرین کننده هم اضافه کنید. من بعضی اوقات میل دارم یک چوب دارچین به آن اضافه کنم تا فانتزی شود.

در تصویر گلابی آب پز با انار و ادویه جات ترش می بینید.

مرحله 4تهیه پوره ی سیب در پلوپز

Training - image - pancakes - and - mashed - potatoes - and - bread (7)

در پلوپز همچنین می توان پوره ی سیب درست کرد. اگر بچه دارید این دسر یک نعمت خدا داده است. درست کردن آن در منزل بسیار ارزان تر است. ( با کمی فوت و فن می توانید به کندن پوست سیب سرعت ببخشید. )

در تصویر ترکیب سیب آب و دارچین را در پلوپز می بینید.

مرحله 5نان پخته شده در پلوپز

Training - image - pancakes - and - mashed - potatoes - and - bread (8)

در آخر، در مورد نان چطور؟ بسیاری از آشپز ها دوست ندارند نان بپزند و بالعکس، اما نان خانگی یکی از بهترین منابع شادی در زندگی یک آشپز به حساب می آید. در کمال تعجب درست کردن آن بدون دستگاه مخصوص پخت نان ساده است. اما پخت آن با دستگاه مخصوص به نظر کودکانه می آید.

بنابراین دستگاه پخت نان نخرید. در عوض، مقداری خمیر ورز خورده ی نان در کاسه ی پلوپز درست کنید و بگذارید پف کند و بپزد، بدین ترتیب از دردسر شستن کاسه های کثیف هم خلاص می شوید.

همان طور که در تصویر می بینید، درست کردن نان نمیتواند ساده تر از این امکان پذیر باشد.

پس منتظر چه هستید؟ از پلوپز خود برای کار کمک بگیرید. بعلاوه میتوانید در پلوپز وعده های غذایی کامل خود را تهیه کنید، اما به خاطر داشته باشید که این ترفندها برای آرام پز نیز کاربردی هستند، زیرا اصول کار هر دوی آن ها یکسان است. در واقع جدیدترین مدل های پلوپز به صوررت ترکیبی با آرام پز به فروش می رسند.

مرحله 6طرز تهیه پوره ی سیب زمینی فوق العاده نرم بدون اضافه کردن شیر و یا کره ی بیشتر

Training - image - pancakes - and - mashed - potatoes - and - bread (9)

 

Training - image - pancakes - and - mashed - potatoes - and - bread (10)

 

Training - image - pancakes - and - mashed - potatoes - and - bread (11)

 

Training - image - pancakes - and - mashed - potatoes - and - bread (12)

پوره سیب زمینی در همه ی دنیا مورد علاقه همه است و خوشبختانه ارزان، خوشمزه بوده و درست کردن آن نسبتا آسان و به علاوه، می توان گفت با همه ی رژیم های غذایی قابل انطباق است، خواه گیاهخوار باشید و یا از جمله افرادی باشید که گلوتن و یا لاکتوز مصرف نمی کنید.

در مورد درست کردن پوره ی سیب زمینی نرم و پف آلود انواع زیادی دستورالعمل و تئوری های گوناگونی وجود دارد اما اکثر آن ها شامل مقدار زیادی کره، خامه یا دیگر محصولات لبنی همه فن حریف هستند. به نظر می رسد راه های حیرت آور آسان و ارزانی برای داشتن  پوره ی سیب زمینی بسیار نرم و پف آلود و ابر مانند وجود دارد که نیازی هم به اضافه کردن کالری های بیشتر به دستورالعمل ندارد.

 

اضافه کردن یک ماده ی تخمیر کننده

راه درست کردن یک پوره ی سیب زمینی عالی؟ پاشیدن ذره ای بیکینگ پودر روی سیب زمینی ها پیش از له کردن آن ها!! دقت کنید بیکینگ پودر شما تازه باشد.

بیکینگ پودر و جوش شیرین هر دو تخمیر کننده های شیمیایی هستند که باعث پف کردن خمیر می شوند، که در واقع دلیل آنکه تقریبا در دستور پخت انواع نان از آن ها استفاده می شود، همین است.

جوش شیرین ماده ای است که باید با یک نوع ماده ی اسیدی مثل دوغ، آب لیمو، سرکه، عسل، ماست ترکیب شود تا دی اکسید کربن تولید شود که گازی است که حباب های کوچک ایجاد می کند و به پف کردن غذا ها کمک می کند.

بیکینگ پودر که از جوش شیرین و کرم تارتار تشکیل شده است، خود شامل آن ماده ی اسیدی می شود، به همین دلیل است که برای داشتن پوره ی سیب زمینی با نرمی و پف بیشتر بهتر است از آن استفاده کنید.

برخی نانواهای سرسخت اصرار دارند که بیکینگ پودر را خودشان درست کنند و از مغازه تهیه نکنند، اما شما میتوانید از بیرون آن را تهیه کنید.

از دیدگاه تئوری می توان از جوش شیرین هم برای نتیجه ی مورد نظر استفاده کرد، اما می بایست از یک ماده ی اسیدی هم در مخلوط استفاده کنید. بدین منظور اگر برایتان امکان دارد توده ای دوغ یا ماست اضافه کنید.

 

یک نکته ی حرفه ای: آب اضافی را از سیب زمینی ها جدا کنید.

پیش از اضافه کردن بیکینگ پودر، گام دیگری وجود دارد که برای بدست آوردن نرم ترین پوره به شما کمک می کند. بعد از خشک کردن سیب زمینی ها، آن ها را دوباره به دیگ برگردانید و بگذارید برای یک دقیقه یا کمی بیشتر در گرمای باقیمانده حاصل از پختن بمانند. نیازی نیست دوباره شعله ی اجاق را روشن کنید. چون باعث می شوند که آب اضافی باقی مانده در سیب زمینی ها تبخیر شود و رطوبت خود را از دست بدهند.

از جوش شیرین می توان برای قند سوز کردن هر چه سریع تر پیاز، کمک به تسکین نیش عروس دریایی، درست کردن جوهر نامرئی و خاموش کردن آتش سوزی ناشی از روغن و گریس، استفاده کرد.

 

 

++++++++++++++++++

++++++++++++++++++

++++++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا