انواع کیک و کیک بستنیکیک و شیرینی

طرز تهیه کیک اسفنجی با اندازه گیری لیوان؛ مرحله به مرحله

یکی از دسرهایی که خیلی از کودکان و بزرگان آن را دوست دارند انواع کیک‌ها هستند؛ ولی گاهی مواقع مادران به علت نبود فر یا امکانات کافی نمی‌توانند کیکی در منزل بپزند؛ در این مقاله طرز تهیه کیک اسفنجی با اندازه گیری لیوان را برای شما همراهان همیشگی سایت آشپزی‌ها آوردیم.

طرز تهیه کیک اسفنجی با پیمانه لیوان

در این مقاله قصد داریم برای شما همراهان همیشگی به ساده‌ترین روش ممکن طرز تهیه کیک اسفنجی بپردازیم. در این دستور پخت به فر یا وسایل خاصی نیاز نداریم؛ و از کمترین امکانات موجود در منزل برای پخت کیک اسفنجی استفاده کردیم. در این دستور پخت از لیوان فرانسوی که در همه منازل هستند به عنوان پیمانه استفاده کردیم.

مواد اولیه مورد نیاز کیک اسفنجی با لیوان:

تخم مرغ۶ عدد
آرد سفید۴ لیوان
شیر۲ لیوان
شکر۲ لیوان
روغن مایع۱ لیوان
شکلات چیپسی۲ فنجان
پودر کاکائو۴ قاشق غذا خوری
وانیل۲ قاشق چای خوری
بکینگ پودر۲ قاشق چای خوری
کیک اسفنجی
کیک اسفنجی

ترتیب مراحل درست کردن کیک اسفنجی:

زمان مورد نیاز: ۱ ساعت و ۱۰ minutes.

  1. مرحله اول: (مخلوط کردن شکر و تخم مرغ ها)

    در مرحله اول کاسه مناسبی را انتخاب می‌کنیم و ابتدا شکر را درون کاسه ریخته سپس تخم مرغ‌ها را به آن اضافه می کنیم. حالا به کمک یک همزن ابتدا با طور کند و پس از دو دقیقه دور تند همزن تخم مرغ و شکر را به خوبی با همدیگر مخلوط می‌کنیم تا به حالت یکدستی از این مواد برسیم.

  2. مرحله دوم: (افزودن شیر، روغن و…)

    در این مرحله نوبت اضافه کردن شیر به مواد درون کاسه است بعد از آن‌که شیر را به مواد درون کاسه اضافه کردیم کمی با همزن دستی آن‌ها را هم می‌زنیم؛ سپس روغن را به موادمان اضافه می‌کنیم. مجدداً مواد را با همزن برقی هم می‌زنیم. کمی که از هم‌زدنمواد گذشت بکینگ پودر، پودر کاکائو و وانیل را به مواد اضافه می‌کنیم.

  3. مرحله سوم: (الک کردن آرد و افزودن مواد آماده شده و آرد در قال چرب شده)

    آرد سفید را سه بار الک می‌کنیم؛ تا آرد سبک شود و هوای اضافه آرد گرفته شود حالا آرد را کنار می‌گذاریم. حالا قالب مورد نظرمان را چرب می‌کنیم و مایه آماده شده را به همراه آرد سبک شده درون قالب چرب شده می‌ریزیم. باید ریختن آرد به آرامی انجام شود تا به راحتی مواد با همدیگر مخلوط شوند.

  4. مرحله چهارم: (پخت مواد و سرو نهایی)

    حالا روی مواد درون قالب را با شکلات چیپسی تزیین می‌کنیم و قالب را درون فر از قبل گرم شده قرار می دهیم؛ حدود نیم ساعت طول می کشد تا مواد کیک با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بپزد.

کیک اسفنجی
کیک اسفنجی

نکات کلیدی:

  • اگر فر در دسترس ندارید می توانید از یک قابلمه تفلون یا چدنی به جای قالب و از گاز بجای فر استفاده کنید کافیست قبل از ریختن مایه کیک قابلمه را به مقدار مناسبی گرم کنید و بعد از ریختن مایه درب قابلمه را بگذارید.
  • می توانید از هویج یا پرتقال به جای شکلات چیپسی استفاده کنید. در این صورت کیک اسنفجی هویجی یا پرتقالی دارید.

همچنین بخوانید: طرز تهیه کیک اسفنجی بدون فر

1.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا