انواع آبگوشتغذاهای اصلی

طرز تهیه ی آبگوشت

آبگوشت یکی از غذاهای سنتی ایرانی است. به آن دیزی نیز گفته می شود که درظرف های سنتی سرو می شود. صدها سال پیش آبگوشت با بره و نخود درست میشد. با این حال، وقتی غذاهای جدیدی مانند سیب زمینی و گوجه فرنگی به غذاهای ایرانی معرفی شدند ، دستور العمل تغییراتی پیدا کرد. سرو ابگوشت یک رسم خاص دارد. ابتدا آبگوشت را در یک کاسه ریخته و با قطعات کوچک نان خیس شده و سرو می شود. سپس مواد باقیمانده مانند سیب زمینی ، لوبیا ، نخود و گوشت را له کرده و به طور جداگانه در کنار آبگوشت سرو می کنند. ما را در ادامه این مقاله از آشپزی دنبال کنید.

آبگوشت یکی از محبوب ترین غذاهای سنتی ایران میباشد.

طرز تهیه ی آبگوشت سنتی ایرانی

مواد لازم:

گوشت بره

1 لیوان لوبیای سفید ، خیس شده در طول شب

1 لیوان نخود ، خیس شده در طول شب

1 عدد پیاز بزرگ

2 عدد گوجه فرنگی

1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

1 قاشق چایخوری نمک

2 قاشق غذاخوری آب لیمو

½ قاشق چایخوری فلفل

1 عدد سیب زمینی بزرگ ، پوست کنده

½ قاشق غذاخوری زردچوبه

اب

گام اول: گوشت ، پیاز ، نخود ، لوبیا و گوجه فرنگی خرد شده را در یک قابلمه بزرگ بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. زردچوبه و 5 فنجان آب را اضافه کرده و به جوش بیاورید. یک یا دو ساعت روی حرارت کم بپزید.

گام دوم: وقتی گوشت تقریباً پخته شد، گوجه فرنگی ، پیاز و هرگونه چربی را از گوشت جدا کرده و در یک کاسه قرار دهید. با استفاده از مخلوط کن، پیاز ، گوجه فرنگی و چربی را هم بزنید. دوباره آن را به قابلمه اضافه کنید. اکنون نمک ، فلفل ، رب گوجه فرنگی ، سیب زمینی و آب لیمو را اضافه کنید. برای یک ساعت دیگر به پخت ادامه دهید.

گام سوم: در صورت لزوم آب را تنظیم کرده و پخت و پز را ادامه دهید تا تمام مواد به طور کامل پخته شوند، مقدار چاشنی را تنظیم کنید. سپس با نان گرم سرو کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا