تازه های آموزش شیرینی پزی

طرز تهیه باقلوا با خمیر یوفکا (آموزش تصویری)

طرز تهیه باقلوا با خمیر یوفکا (آموزش تصویری)

 

Baklava - and - paste (1)

مواد لازم:

  • خمیر یوفکا – 6 ورق
  • مغز گردو یا پسته یا بادام یا میکس اونها – 2 پیمانه نیم کوب
  • کره ذوب کرده – 150 گرم
  • گلاب – 3 قاشق غذا خوری
  • پودر قند نرم – 4 قاشق غذا خوری
  • پودر هل – 2 قاشق غذا خوری
  • آب – 1 پیمانه
  • شکر – 1/5 پیمانه
  • عرق هل یا گلاب – 3 قاشق غذا خوری
  • شیر عسلی – نصف پیمانه

 طرز تهیه:

خوب اولین قدم شهدتون رو درست کنید. توی یه شیر جوش تمام موادتون رو بریزید بجز گلاب یا هل که در آخر باید اضافه بشه. روی حرارت ملایم 15 تا 20 دقیقه حاضره. باید وسط کار کفش رو بگیرید و در آخر اسانس رو بریزید و دو تا قل که زد برش دارید و بمونه خنک بشه.

Baklava - and - paste (2)

خوب حالا مغزهاتون رو میکس کنید طوری که کمیشم زیر دندون بیاد و کاملا له نشه. من فقط از مغز گردو استفاده کردم. رنگ مواد داخلش تیره تر میشه.
دوست جونها میتونید برای گردو به تنهایی به جای هل از دارچین استفاده کنید و توی شهدش هم از اول کار چوب دارچین بندازید. طعم متفاوتی خواهید داشت. من توی این دستور که عکسهاشو می بینید فقط از گردو استفاده کردم ولی همون گلاب و هل رو ریختم. جاتون خالی عالی بود.
مغزها رو که میکس کردید توی یه کاسه با پودر قند و هل و گلاب مخلوط کنید اگر مواد حالت چسبندگی و خمیری شکل نشد کمی دیگه گلاب بریزید. مواظب باشید زیادم شل تشه.

Baklava - and - paste (3)

حالا کره ذوب شده تون رو کنار دستتون با یه قلمو بگذارید و توی پشت یه سینی بزرگ خمیر هاتون رو 3 لایه ازش بردارید و باقیشو سریع ببندید لای نایلون یا دستمال تا خشک نشه. از بس نازکه سریع خشک می شند و کیفیت کار رو پایین مییاره. پس کمی سرعت عمل هم داشته باشید.

Baklava - and - paste (4)

خوب خمیرها خیلی نازک و شکننده هستند. پس بادقت 3 ورق ازش جدا کنید و سعی کنید کنده و پاره نشه. اگرم کمی شد نگرانش نشید و صاف و صوفش کنید. و روی لایه بالایی رو با قلمو یا هرچیزیکه براتون ممکنه با کره ذوب شده حسابی چرب کنید. من با پوست خود کره این کار رو کردم.

Baklava - and - paste (5)

بعد هم نیمی از مواد میانی رو بردارید و روی طول خمیر ها با 3 انگشت فاصله مثل شکل زیر بریزید و کمی فشرده کنید . این کباب کوبیده نیست ها!!! مواد میانی مونه!!!

Baklava - and - paste (6)

و محکم رولش کنید و بعد با یه چاقوی تیز به فاصله3 سانتی یا کمتر و بیشتر بسته به اندازه نهایی که می خواهید باقلوا ها داشته باشند برش بزنید.

Baklava - and - paste (7)

این کار رو با دقت انجام بدید و زیاد فشارش ندید که بافتش خراب نشه. بهتر با چاقوی اره ای تیز این کار رو بکنید. بعد یه پیرکس رو یا قالبتون رو با کره حسابی چرب کنید و به ترتیب توش بچینید و روشون رو بازم کره بمالید.

Baklava - and - paste (8)

حالا رول بعدی و تکرار کارهای بالا.
فرتون رو با 180 درجه از 15 دقیقه قبل گرم کنید. در آخر باقی مونده کره های آب شده رو روی تمام باقلوا ها بدید و برای 20 دقیقه بگذارید توی فر.

Baklava - and - paste (9)

اگر مثل من می خواهید توی ماکرو فر درستش کنید باید دکمه کانوکشن رو بزنید و 10 دقیقه زمان بدید تا داخل دستگاه گرم بشه. بعد هم روی پایه کوتاه با درجه 200 و مدت 20 دقیقه و دکمه کانوکشن.

Baklava - and - paste (10)

در آخر کار اگر به اون رنگ طلایی دلخواه نرسیدید 5 دقیقه از دگمه گریل استفاده کنید.
برای من لازم نشد و حدود 18 دقیقه روشون حسابی طلایی شد.

قدم بعدی چیه؟ اینه که تا باقلواها داغ داغ هستند شهدمون رو که خنک خنک شده می ریزیم روش و البته باید توی دو یا سه مرحله بریزید تا خمیر نشه.

Baklava - and - paste (11)

عزیزان کلا باید یا باقلواها سرد و شهد داغ باشه یا برعکس یه اینکه هر دو ولرم باشند. پس به این نکته توجه کنید.

Baklava - and - paste (12)

اگر شیر عسلی ندارید یا طعمش رو نمی پسندید. همون شهد ساده رو با شکر و آب درست کنید و بگذارید تا قوام بیاد. اما باید توش آبلیمو بزنید تا شکرک نزنه. اما با شیر عسلی نیازی به آبلیمو نیست و شکرک هم نمی زنه.

Baklava - and - paste (13)

 

Baklava - and - paste (14)

 

++++++++++++++++++

++++++++++++++++++

++++++++++++++++++

4.2/5 - (31 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا